


Μετά τις δημόσιες παρεμβάσεις του Έλον Μασκ υπέρ της ακροδεξιάς Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD), πολλοί Γερμανοί οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla εκφράζουν τη διαφωνία τους με τις πολιτικές του απόψεις, παρά την προτίμησή τους στα αυτοκίνητα της εταιρείας του.
Όπως ανέφερε η Deutsche Welle, ένα τμήμα του αγοραστικού κοινού που αρχικά ταυτίστηκε με την Tesla, λόγω της προοδευτικής και οικολογικής της εικόνας, επιθυμεί πλέον να αποστασιοποιηθεί από τον Μασκ.
Ο Στέφαν Βέγκνερ από το διαφημιστικό πρακτορείο Scholz&Friends, δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Η Tesla ήταν η πρώτη εταιρεία που κατάφερε να διαθέσει σε ευρεία κλίμακα ένα ελκυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, προσελκύοντας ένα κοινό φιλικό προς την τεχνολογία και τους πρώτους χρήστες, όπως συνέβη και με το iPhone της Apple».
«Όσοι αγόρασαν ένα Tesla για οικολογικούς λόγους, αισθάνονται πλέον μια “Tesla-shame” (ντροπή για την Tesla) και ίσως διστάζουν να κυκλοφορήσουν με το όχημά τους», πρόσθεσε ο Βέγκνερ, εκτιμώντας ότι στην επόμενη αγορά τους θα επιλέξουν διαφορετικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο γραφίστας Πάτρικ Σνάιντερ, ο οποίος βίωσε μια δυσάρεστη εμπειρία σε πάρκινγκ σούπερ μάρκετ, όπου κάποιος υπέθεσε ότι, ως κάτοχος Tesla, θα υποστήριζε και την AfD.
«Είναι τρελό: απέκτησα το αυτοκίνητο των ονείρων μου και ξαφνικά με συνδέουν με ακροδεξιές θέσεις», σχολίασε ο Σνάιντερ.
Ως αντίδραση, ο Σνάιντερ αναζήτησε ένα αυτοκόλλητο κατά του Μασκ για το αυτοκίνητό του.
Διαπιστώνοντας ότι υπήρχε ήδη στην Αμερική, αλλά όχι στη Γερμανία, αποφάσισε να σχεδιάσει το δικό του και να το διαθέσει στο Amazon.
Οι παρεμβάσεις του Μασκ στη γερμανική πολιτική σκηνή είχαν αντίκτυπο στις πωλήσεις της Tesla στη Γερμανία, με τις νέες ταξινομήσεις να μειώνονται σχεδόν στο μισό (37.000 το 2024 έναντι 63.000 το 2023) και το μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συρρικνώνεται από 12,1% σε 9,9%.
Παράλληλα, οι παγκόσμιες πωλήσεις του 2024 ήταν ελαφρώς μειωμένες σε σχέση με το 2023.
Ωστόσο, η συνολική πορεία της Tesla για το 2024 ήταν θετική, καταφέρνοντας να ανταγωνιστεί τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες παρά τις μειωμένες πωλήσεις στη Γερμανία.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η BMW κατέκτησε την πρώτη θέση με 2.200.177 πωλήσεις, ακολουθούμενη από τη Mercedes-Benz με 1.983.400.
Η Tesla κατέλαβε την τρίτη θέση με 1.789.226 πωλήσεις, διαθέτοντας μόλις τέσσερα μοντέλα, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της.
Ο Στέφαν Βέγκνερ εκτιμά ότι η αντίδραση των Γερμανών κατά του Μασκ δεν επηρεάζει σημαντικά την πορεία της Tesla, καθώς «οι περισσότεροι καταναλωτές δεν καταναλώνουν με πολιτικά κριτήρια, αλλά με βάση το κόστος, την ποιότητα και τη διαθεσιμότητα, τα οποία είναι πιο σημαντικά από τα πολιτικά κίνητρα».