Ένα διαστρικό αντικείμενο εξερράγη πάνω από τη Γη το 2014 – Αποχαρακτηρισμένα έγγραφα

Διαβάστε σχετικά για Διάστημα, Μετεωρίτης,

Μια πύρινη σφαίρα που διαλύθηκε στην ατμόσφαιρα πάνω από την Παπούα Νέα Γουινέα το 2014, ήταν στην πραγματικότητα ένα ταχύτατα κινούμενο αντικείμενο από ένα άλλο αστρικό σύστημα, σύμφωνα με μια πρόσφατη ανακοίνωση που δημοσίευσε η Διοίκηση Διαστήματος των ΗΠΑ (USSC).

Το αντικείμενο, ένας μικρός μετεωρίτης με διάμετρο μόλις 0,45 μέτρα, έπεσε στην ατμόσφαιρα της Γης στις 8 Ιανουαρίου 2014, αφού ταξίδεψε στο διάστημα με ταχύτητα άνω των 210.000 χλμ/ώρα – αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τη μέση ταχύτητα των μετεωριτών που κινούνται σε τροχιά εντός του ηλιακού συστήματος, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2019 στο arXiv.

Οι συγγραφείς της μελέτης του 2019, υποστηρίζουν ότι η υπερβολική ταχύτητα του μετεωρίτη υποδεικνύει διαστρική προέλευση και ότι το αντικείμενο προήλθε πιθανώς από το εσωτερικό ενός πλανητικού συστήματος ή ενός άστρου στον πυκνό δίσκο του Γαλαξία μας.

Ωστόσο, η μελέτη της ομάδας δεν αξιολογήθηκε ποτέ από ομοτίμους και δεν δημοσιεύθηκε σε επιστημονικό περιοδικό, καθώς ορισμένα από τα δεδομένα που χρειάζονταν για να επαληθεύσουν τους υπολογισμούς τους, είχαν χαρακτηριστεί απόρρητα από την αμερικανική κυβέρνηση, σύμφωνα με το Vice.

Τώρα, επιστήμονες της USSC επιβεβαίωσαν επίσημα τα ευρήματα της ομάδας.

Σε μια ανάρτησή του στο Twitter, ο υποστράτηγος John E. Shaw, αναπληρωτής διοικητής της USSC, έγραψε ότι η ανάλυση του αντικειμένου του 2019 ήταν «αρκετά ακριβής για να επιβεβαιώσει μια διαστρική τροχιά».

Αυτή η επιβεβαίωση καθιστά αναδρομικά τον μετεωρίτη του 2014 το πρώτο διαστρικό αντικείμενο που ανιχνεύθηκε ποτέ στο ηλιακό μας σύστημα.

Η ανίχνευση του αντικειμένου προηγείται της ανακάλυψης του Oumuamua – ενός διάσημου πλέον, σε σχήμα πούρου αντικειμένου, που κινείται επίσης πολύ γρήγορα για να έχει προέλθει από το ηλιακό μας σύστημα.

Σε αντίθεση με τον μετεωρίτη του 2014, το Oumuamua εντοπίστηκε μακριά από τη Γη και ήδη απομακρύνεται με ταχύτητα από το ηλιακό σύστημα, σύμφωνα με τη NASA.

Ο Αμίρ Σίραζ, θεωρητικός αστροφυσικός στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και κύριος συγγραφέας της μελέτης του 2019, δήλωσε στο Vice ότι εξακολουθεί να σκοπεύει να δημοσιεύσει την αρχική του μελέτη, ώστε η επιστημονική κοινότητα να συνεχίσει από εκεί που σταμάτησαν αυτός και οι συνάδελφοί του.

Επειδή ο μετεωρίτης αναφλέχθηκε πάνω από τον Νότιο Ειρηνικό Ωκεανό, είναι πιθανό θραύσματα του αντικειμένου να προσγειώθηκαν στο νερό και έκτοτε να έχουν φωλιάσει στον πυθμένα της θάλασσας, πρόσθεσε.

Ενώ ο εντοπισμός αυτών των θραυσμάτων διαστρικών συντριμμιών μπορεί να είναι σχεδόν αδύνατος, ο Σίραζ δήλωσε ότι ήδη διαβουλεύεται με ειδικούς σχετικά με το ενδεχόμενο να οργανώσει μια αποστολή για την ανάκτησή τους.

«Η πιθανότητα να βρούμε το πρώτο κομμάτι διαστρικού υλικού είναι αρκετά συναρπαστική ώστε να το μελετήσουμε πολύ διεξοδικά και να μιλήσουμε με όλους τους παγκόσμιους εμπειρογνώμονες σε ωκεάνιες αποστολές για την ανάκτηση μετεωριτών», δήλωσε στο Vice.

Διαβάστε περισσότερα για τον μετεωρίτη του 2014 στο Vice.com.

ΠΗΓΗ: Live Science μέσω ΕΡΤ