Οι Ρώσοι ανακάλυψαν έναν αστεροειδή που μας πλησιάζει

Διαβάστε σχετικά για Αστεροειδής, Διάστημα, Μετεωρίτης, Ρωσία,

Αίσθηση έχει προκαλέσει στη επιστημονική κοινότητα η ανακάλυψη ενός νέου αστεροειδή από Ρώσους αστρονόμους.

Το ρωσικό δίκτυο αυτόματων υπερσύγχρονων τηλεσκοπίων «Master» έφερε στο φως στα τέλη Οκτωβρίου στοιχεία για ένα νέο, επικίνδυνο αστεροειδή, ο οποίος ονομάστηκε UR116 2014 και έχει διάμετρο περίπου 370 μέτρα και είναι 20 φορές μεγαλύτερος από τον μετεωρίτη εξερράγη τον Φεβρουάριο του 2013 πάνω από την ρωσική πόλη Τσέλιαμπινσκ.

Πιθανή σύγκρουσή του με τη Γη, εκτιμάται πως θα προκαλέσει έκρηξη, χίλιες φορές μεγαλύτερη από εκείνη της Τσέλιαμπινσκ.

Ο αστεροειδής UR116 2014 εντοπίστηκε από τον Ρώσο εμπειρογνώμομα του Πανεπιστημιακού Αστρονομικού Ινστιτούτου της Μόσχας, Ντένις Ντενισένκο, ο οποίος κατά το παρελθόν έχει ανακαλύψει επτά σουπερνόβα και πάνω από 50 διαφορετικούς αστέρες.

Η RBTH συνομίλησε μαζί του για τον νέο αστεροειδή και τους πιθανούς κινδύνους για τη Γη:

«Εκτιμούμε πως ο UR116 2014 δεν πρόκειται να συγκρουστεί με τη Γη στα επόμενα έξι χρόνια. Υπολογίζεται πως η επόμενη “συνάντησή” του με τη Γη θα είναι τον Οκτώβριο του 2017, σε απόσταση 1,8 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Η ακριβής θέση του παραμένει ασαφής. Είναι αδύνατο να προβλεφθεί επίσης και μια μελλοντική “συνάντηση” με τον Άρη και την Αφροδίτη, η οποία θα μπορούσε ουσιαστικά να αλλάξει την τροχιά του».

Σε περίπτωση σύγκρουσης με τη Γη, ποια θα είναι η κατάσταση; Θα μπορέσουμε να επιβιώσουμε;

«Υπάρχει πάντα μια πιθανότητα σύγκρουσης. Αστεροειδείς τέτοιου μεγέθους – διαμέτρου περίπου 370 μέτρων- είναι ικανοί να προκαλέσουν σημαντικές καταστροφές, αλλά δεν έρχεται το τέλος της ανθρωπότητας! Παραμένει πάντως αδύνατον να προβλεφθεί ακριβής ημερομηνία προσέγγισης του UR116 2014 στη Γη, ακριβώς όπως είναι αδύνατο να το πράξουμε και με οποιονδήποτε άλλον επικίνδυνο αστεροειδή. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του 2012, το ηλιακό μας σύστημα εμπεριέχει από 3.000 έως 6.000 δυνητικά επικίνδυνους αστεροειδείς και , όπως είδαμε με τον μετεωρίτη στο Chelyabinsk, οι καταστροφές μπορεί να είναι μεγάλες. Σημαντικό ρόλο παίζει και η τροχιά σύγκρουσης, ανεξάρτητα από το μέγεθος».

Ο μετεωρίτης στο Τσέλιαμπινσκ

Στις 15 Φεβρουαρίου του 2013 ένας μετεωρίτης εισήλθε στην ατμόσφαιρα της Γης, μετατράπηκε σε βολίδα και εξερράγη σε ύψος περίπου τριάντα χιλιομέτρων, πάνω από την πόλη Τσέλιαμπινσκ της Ρωσίας (ανατολικά από τα Ουράλια Ορη και βόρεια του Καζακστάν), με το ισχυρό ωστικό κύμα να προκαλεί μεγάλες ζημιές στα τζάμια πολλών κτιρίων, επιφέροντας εκατοντάδες μικροτραυματισμούς.

Η ενέργεια που απελευθερώθηκε κατά την έκρηξη του μετεωρίτη στην ατμόσφαιρα ήταν περίπου 50 κιλοτόνοι ΤΝΤ, 40 φορές μεγαλύτερη από αυτή της ατομικής βόμβας της Χιροσίμα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αστρικό σώμα που διλύθηκε μέσα στην ατμόσφαιρα της Γης, μετά τον μετεωρίτη που εικάζεται πως προκάλεσε την Έκρηξη της Τουνγκούσκα το 1908.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών της διεθνούς ομάδας επιστημόνων με επικεφαλής την ανώτερη επιστημονικό λειτουργό του Ινστιτούτου Δυναμικής Γεωσφαιρών της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών Όλγα Ποπόβα, τα θραύσματα του μετεωρίτη αποκάλυψαν σημαντικά στοιχεία: Ο μετεωρίτης μάζας περίπου 11 τόνων εισήλθε στην ατμόσφαιρα του πλανήτη μας με ταχύτητα 19 χλμ/δευτερόλεπτο και διασπάστηκε σε πλήθος τμημάτων, η ταχύτητα των οποίων κατά την προσέγγιση της Γης αυξήθηκε στα 30 χλμ./δευτερόλεπτο. Οι επιστήμονες απέδειξαν επίσης ότι πολλά θραύσματα του κοσμικού σώματος κάηκαν στην ατμόσφαιρα και δεν έφτασαν στη Γη. Το μεγαλύτερο θραύσμα βάρους 650 κιλών ανελκύστηκε τον Οκτώβριο του 2013 από το βυθό της λίμνης Τσεμπαρκούλ.

Ο Πιστόριους λέει ότι η Ρωσία γεμίζει τις αποθήκες της με όπλα – Μπορεί να ετοιμάζει κάτι μεγαλύτερο;

Η Ρωσία θα πουλά 30% φθηνότερο το φυσικό αέριο στην Κίνα