Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

ΕΚΠΟΙΖΩ: Μόνο το 12,7% των καταναλωτών είναι ικανοποιημένοι από το «καλάθι του νοικοκυριού»

ΕΚΠΟΙΖΩ: Μόνο το 12,7% των καταναλωτών είναι ικανοποιημένοι από το «καλάθι του νοικοκυριού»
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Ακρίβεια, ΕΚΠΟΙΖΩ, Σούπερ Μάρκετ,

Δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά το καλάθι του νοικοκυριού, σύμφωνα με έρευνα της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.

Από τις απαντήσεις 1.034 ατόμων (τυχαίο δείγμα), προκύπτει ότι μόλις το 12,7% δηλώνουν πολύ ή πάρα πολύ ευχαριστημένοι από το μέτρο, ενώ το 40,2% δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι και το 37% λίγο ικανοποιημένοι.

Ειδικότερα τα ευρήματα της έρευνας έχουν ως εξής:

-Το 54,3% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι, ενώ όσοι δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67,7% απάντησε ότι λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει συνολικά ανήκουν στο καλάθι.

-Το 58,7% αυτών που δεν αγοράζουν από το καλάθι δήλωσε ότι επιλέγει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές, το 39% απάντησε ότι βρίσκει πιο φθηνά προϊόντα από αυτά που περιλαμβάνονται σε αυτό, το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο καλάθι, ενώ το 19,5% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό.

Είναι αξιοσημείωτο ότι, την περίοδο των εορτών, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων της έρευνας (83,2%) δήλωσε πως δεν έκανε χρήση κανενός από τα εορταστικά καλάθια (καλάθι του Άι- Βασίλη και εορταστικό).

Στην ερώτηση για τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, το 44,4% δήλωσαν ότι κάνουν έρευνα αγοράς κατά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Το 34% μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων, newsletter, ιστοσελίδα σούπερ μάρκετ, διαφημίσεις. Το 19, 8% δεν κάνει έρευνα αγοράς, ενώ μόλις το 1,5% ελέγχει μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.gov.gr.

Αναφορικά με το πρόβλημα της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά, ενδεικτική είναι η απάντηση των συμμετεχόντων στην ερώτηση «σε τι ποσοστό εκτιμάτε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι», με το 74,5% να εκτιμά ότι αυτές έχουν αυξηθεί από 20 έως και πάνω από 50%.

Μείωση εξόδων για βασικά αγαθά

Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 79% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά, γεγονός που επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα.

Σημαντικό επίσης εύρημα της έρευνας αποτελεί το γεγονός ότι, το 33,2% ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνεργοι, μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες, οικονομικά ασθενείς, άτομα με αναπηρία (ΑMEA), πολυμελείς οικογένειες, χρόνια ασθενείς, ανασφάλιστοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές), με το 21,6% να δηλώνει μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα έως 700 ευρώ.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω της ιστοσελίδας της ΕΚΠΟΙΖΩ και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, το διάστημα από 14 Δεκεμβρίου 2022 έως και 22 Ιανουαρίου 2023.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Κασσελάκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να είναι πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογές – Όχι σε συνεργασία με ΠΑΣΟΚ

Δημοσκόπηση Opinion Poll: Μόλις στο 26,6% η ΝΔ – Ο «Κανένας» έπιασε τον Μητσοτάκη στην καταλληλότητα

Ακρίβεια: Στο 3,2% αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Διαψεύδεται η κυβέρνηση

Δημοσκόπηση ΣΚΑΪ: Εδραιώνεται δεύτερος ο ΣΥΡΙΖΑ – Σταθερά κάτω από το 30% η ΝΔ

Δημοσκόπηση Metron Analysis: Πτώση για ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, άνοδος για ΣΥΡΙΖΑ – Έχασε την πρωτιά ο Μητσοτάκης στη δημοφιλία

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr