Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Στέφανος Μυτιληναίος
Αρθρογράφος, Συγγραφέας

Τους πιάνει ο πόνος με τα «αρχαία» επειδή μας θέλουν ερείπια

Τους πιάνει ο πόνος με τα «αρχαία» επειδή μας θέλουν ερείπια
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Πολλοί έχουμε μπερδέψει το «ιερό» που μας δίδαξε ο χριστιανισμός με το «ιερό» των Ελλήνων. Ας το αποσαφηνίσουμε: Η ομορφιά είναι «ιερή» για τους Έλληνες, οι οποίοι αναπαριστούσαν τους θεούς τους και γυμνούς. Στολισμένοι όλοι οι αρχαίοι ναοί με γλυπτά θεών και ηρώων ΓΥΜΝΩΝ! Γυμνών γυναικών και ανδρών Ναι; Πάει αυτό…

Αρχαιολογικοί χώροι έχουν χρησιμοποιηθεί επανειλημμένα για φωτογραφίσεις, επιδείξεις μόδας, γυρίσματα ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της Ακρόπολης.

Μπορείτε να διαφωνείτε όσοι θέλετε με αυτή τη χρήση αλλά μη λέτε ότι συμβαίνει για πρώτη φορά.

Η γυμνή φωτογράφιση το 1929 στην Ακρόπολη της Μόνα Πάεβα (Mona Paeva), πρώτης μπαλαρίνας της Opera Comique, από τη διάσημη Ελληνίδα φωτογράφο Έλλη Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη (23 Νοεμβρίου 1899 – 17 Αυγούστου 1998), γνωστή ως Nelly’s, τότε -το 1929- σόκαρε, σήμερα όμως αναγνωρίζεται ως κορυφαία τέχνη.

Εσείς τώρα, το 2021, από τι ακριβώς σοκάρεστε;

Από τη φωτογράφιση του Dior;

Δεν ξέρετε ότι η πρώτη φωτογράφιση του Dior στην Ακρόπολη έγινε το 1951;

Δεν ξέρετε ότι στην Ακρόπολη το 2008 έγινε φωτογράφιση μόδας της Τζένιφερ Λόπεζ;

Δεν ξέρετε ότι τον Οκτώβριο του 2019 στο Σούνιο έγινε επίδειξη μόδας της Μαίρης Κατράντζου, με την υποστήριξη του συλλόγου «ΕΛΠΙΔΑ – Σύλλογος Φίλων Παιδιών με καρκίνο» της Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη;

Να διαφωνείτε όσο θέλετε, αλλά μη λέτε ότι συνέβη πρώτη φορά.

Και τώρα κάτι για τις αναστηλώσεις.

Όπως γνωρίζετε σχεδόν όλοι οι ελληνικοί ναοί είναι ερείπια.

Οι περισσότεροι καταστράφηκαν από τους χριστιανούς και λιγότεροι από πολέμους ή φυσικές καταστροφές.

Σώθηκαν όσοι μετατράπηκαν σε εκκλησίες, όπως το Ηφαίστειο στο Θησείο ή ο Παρθενώνας. Καταστροφές πολλές είχαμε και από τους Οθωμανούς.

Τέλος πάντων, ό,τι έφτασε στις ημέρες μας είναι ερείπια.

Προσέξτε τώρα μία άποψη που έχω εδώ και πολλά χρόνια και πρώτη φορά την εκφράζω δημόσια:

Το νέο ελληνικό έθνος μεγαλώνει ανάμεσα σε ερείπια.

Ποια είναι η εικόνα μας για τους ναούς;

Για τα «αρχαία», όπως τα λέμε;

Σπασμένα από εδώ κι από εκεί, κίονες μοναχικοί, λιθάρια, χώμα, χαλάσματα, δηλαδή ΕΡΕΙΠΙΑ. Υπάρχει μεγαλείο στα ερείπια;

ΡΩΤΩ: Υπάρχει μεγαλείο στα ερείπια;

ΑΠΑΝΤΩ: Όχι. Μόνο μιζέρια, κατάθλιψη, κατήφεια, «περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις». Αυτό μόνο.

Γιατί αλήθεια δεν αναστηλώνουμε ΠΛΗΡΩΣ τα αρχαία μας μνημεία;

Η Στοά του Αττάλου στην αρχαία αγορά, το μόνο αρχαίο κτίριο που αναστηλώθηκε πλήρως, άσχημη είναι;

Το Καλλιμάρμαρο Στάδιο (Παναθηναϊκό), που επίσης αναστηλώθηκε πλήρως, άσχημο είναι;

Η Επίδαυρος, στο βαθμό που αναστηλώθηκε, άσχημη είναι;

Προσωπικά τα βρίσκω εξαιρετικά.

Όχι μόνο γιατί μας δίνουν την αληθινή εικόνα της αρχαιότητας, αντί της ερειπωμένης, αλλά και γιατί εμπνέουν -εκείνους που θα εμπνεύσουν βεβαίως και όχι τους αδιάφορους.

Γιατί λοιπόν δεν αναστηλώνουμε τους ναούς μας; Τα Ωδεία μας; Τα Μουσεία μας; Τα Θέατρά μας; Τα Στάδιά μας;

Να σας πω τι νομίζω; Για τους εξής λόγους:

1. Δεν θέλει η Εκκλησία γιατί φοβάται ότι οι Έλληνες θα επιστρέψουν στην εθνική θρησκεία. Αυτό βεβαίως ήδη συμβαίνει και χωρίς ναούς.

2. Δεν θέλουν οι κοτζαμπάσηδες και η παρασιτική ολιγαρχία, γιατί γνωρίζουν πως όποτε οι Έλληνες εμπνεύστηκαν από το παρελθόν τους προέβησαν σε επαναστατικές και απελευθερωτικές πράξεις.

3. Δεν θέλουν οι εθνομηδενιστές, γιατί μάχονται λυσσαλέα την ελληνική ταυτότητα.

4. Δεν θέλουν εκείνοι που σιτίζονται από τις δίχως τέλος αναστηλώσεις… Κάτι αναστηλωτές που επί μία δεκαετία αναστήλωναν ένα δοκάρι, αλλά οι μισθοί και τα έξοδα έτρεχαν. Πλήρωνε ο ελληνικός λαός την πολυετή αναστήλωση ενός δοκαριού…

5. Δεν θέλουν οι αριστεριστές θολοκουλτουριάρηδες, για όλους τους παραπάνω λόγους και βεβαίως…

6. Δεν θέλουν ούτε οι ξένοι. Οι ξένες αρχαιολογικές υπηρεσίες.

Όλοι αυτοί, οι παραπάνω, τι καταφέρνουν;

Οι Έλληνες να μεγαλώνουν ανάμεσα σε ερείπια.

Και τα ερείπια τι υπενθυμίζουν στους Έλληνες;

Ότι είναι ηττημένοι!

Το πιάσατε τώρα;

Απόγονοι όχι μεγαλείου, αλλά ερειπωμένου παρελθόντος, απόγονοι ηττημένων προγόνων, απόγονοι ραγιάδες…

Βεβαίως, για να διατηρείται η εικόνα του ερειπωμένου παρελθόντος και να μας υπενθυμίζει την ήττα μας, για να μην τολμήσουμε να σηκώσουμε κεφάλι, επιστρατεύονται διάφορα προσχηματικά δήθεν επιχειρήματα, προφάσεις περί τέχνης και σύγχρονων κανόνων αναστήλωσης κι άλλα τέτοια βαριά κι ασήκωτα και βαρύγδουπα, σαν το τσιμέντο που τους πείραξε στην Ακρόπολη, το οποίο έπεσε πάνω στο προηγούμενο τσιμέντο -βεβαίως- αλλά…

Εγώ λοιπόν λέω: ΠΛΗΡΗΣ και ΑΠΟΛΥΤΗ αναστήλωση και αποκατάσταση ΟΛΩΝ των αρχαίων μνημείων της Αθήνας και των βασικών ιερών της χώρας (Ελευσίνα, Δελφοί, Ολυμπία, Επίδαυρος) στην αρχική τους μορφή. Όπως ήταν τότε.

Έρχονται οι ξένοι και βλέπουν ερείπια μέσα σε χωράφια και καμαρώνουμε σαν γύφτικα σκεπάρνια. Τι καμαρώνουμε; Με τα χαλάσματα; Με τα χάλια μας; Ή μήπως ότι πιάνουμε κορόιδα τους ξένους, που πληρώνουν εισιτήρια για να δουν το τίποτα;

Υ.Γ.: Και που είστε; Και στην Κνωσσό έχει τσιμέντο η αναστήλωση. Σε περίπτωση που διέφυγε, όπως διαφεύγει πάντα η ουσία.

Και ποια είναι η ουσία; Ότι μας θέλουν ερείπια…

  • «Ρωσικός Κόσμος»: Μία «μεγαλοϊδεατική» χίμαιρα δια χειρός Ντούγκιν
    Ανεξάρτητος Αρθρογράφος
  • Ο «Ρωσικός Κόσμος» αποκρυφιστική δυϊστική (μανιχαϊστική) κοσμολογία, μια τεχνητή έννοια εθνικισμού και ιμπεριαλισμού
    Ανεξάρτητος Αρθρογράφος
  • Πτυχία, όπως «χάντρες» σε «ιθαγενείς»
    Εκπαιδευτικός, E.E. Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Αντιπρόεδρος
  • Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
    Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
    Follow @tribunegr