ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Επιβάτες και εργαζόμενοι στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς της Αθήνας δοκιμάζονται από τον παρατεταμένο καύσωνα, αντιμετωπίζοντας καθημερινά απαράδεκτες συνθήκες μετακίνησης και εργασίας.
Η έλλειψη επαρκούς τροχαίου υλικού και η ανεπαρκής συντήρηση επιδεινώνουν την κατάσταση, παρά τις υποσχέσεις της διοίκησης για βελτιώσεις.
Ειδικά στη Γραμμή 1 του Μετρό, πολλά οχήματα λειτουργούν χωρίς στοιχειώδη προστασία από τη θερμική καταπόνηση, αφήνοντας επιβάτες και προσωπικό εκτεθειμένους.
Ένα πρόσφατο περιστατικό, που έφεραν στο φως τα Σωματεία Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, αποτυπώνει τη σοβαρότητα του προβλήματος: ένας ηλεκτροδηγός στη Γραμμή 1, στο τμήμα Θησείο-Πειραιάς, υπέστη λιποθυμικό επεισόδιο λόγω δυσλειτουργίας του κλιματισμού στον θάλαμο οδήγησης.
Χάρη στην έγκαιρη ενεργοποίηση του συστήματος ακινητοποίησης του συρμού, αποφεύχθηκε ατύχημα, ωστόσο το περιστατικό υπογραμμίζει την οριακή κατάσταση στο δίκτυο.
Η έλλειψη συρμών έχει οδηγήσει στην κυκλοφορία παλαιών, «δανεικών» συρμών πρώτης γενιάς, γνωστών ως «γαλλικών», που δεν διαθέτουν κλιματισμό.
Αυτοί οι συρμοί, σχεδιασμένοι για υπόγειες διαδρομές με μικρά παράθυρα και περιορισμένο φυσικό αερισμό, αποδεικνύονται ακατάλληλοι για υπέργειες διαδρομές σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών.
Όταν υπερθερμαίνονται, ακινητοποιούνται σε υπόστεγα με ανοιχτές πόρτες και παράθυρα για να «δροσιστούν».
Στο πεδίο της συντήρησης, η κατάσταση είναι εξίσου προβληματική.
Μόλις δύο ψυκτικοί τεχνικοί είναι διαθέσιμοι καθημερινά για τη Γραμμή 1, ενώ οι εργολάβοι που ευθύνονται για τα συστήματα κλιματισμού στους επιβατικούς χώρους φαίνεται να απουσιάζουν, αφήνοντας το δίκτυο εκτεθειμένο εν μέσω θερινής αιχμής.
Η απόπειρα αναβάθμισης των συρμών του 2002 από τη Siemens δεν απέφερε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, με τουλάχιστον δέκα συρμούς να παραμένουν εκτός λειτουργίας λόγω προβλημάτων με εξαρτήματα του κλιματιστικού συστήματος.
Ο ΟΑΣΑ, από την πλευρά του, παρουσιάζει στοιχεία για την κατάσταση του στόλου:
• Στα λεωφορεία, 529 νέα οχήματα είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα συστήματα κλιματισμού, με τον αριθμό να αναμένεται να φτάσει τα 951 έως το τέλος του 2025.
• Στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, 52 συρμοί βρίσκονται σε κυκλοφορία, με σχέδια για ανακαίνιση και προμήθεια νέων συρμών μέσω ΕΣΠΑ.
• Στη Γραμμή 1, η ανακαίνιση 14 συρμών προγραμματίζεται για το 2026, ενώ σήμερα τέσσερις συρμοί χωρίς κλιματισμό κυκλοφορούν, υποτίθεται μόνο σε ώρες χαμηλότερης θερμοκρασίας.
Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, οι λύσεις αυτές δεν επαρκούν.
Οι επιβάτες, απογοητευμένοι, ξεσπούν στους οδηγούς, με τις εντάσεις να κλιμακώνονται, ενώ η διοίκηση καλείται να απαντήσει: πώς είναι δυνατόν να μην επαρκούν οι συρμοί για ένα μειωμένο θερινό πρόγραμμα, με βασική προϋπόθεση την ασφαλή και αξιοπρεπή μετακίνηση;
Η εικόνα αντικατοπτρίζει τη διαχρονική εγκατάλειψη του δικτύου σταθερής τροχιάς, με υποδομές που φθίνουν, συντήρηση υποστελεχωμένη και επενδύσεις που καθυστερούν.






























































ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ BLOGVIEW





































