ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Η Τουρκία προχωρά στην ανάπτυξη του εγχώριου μαχητικού αεροσκάφους ΚΑΑΝ, καθώς η Προεδρία Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB) ανακοίνωσε την παραγγελία του έκτου πρωτοτύπου.
Η κίνηση αυτή ενισχύει τη φιλοδοξία της Άγκυρας να καταστεί αυτοδύναμη στον τομέα της αμυντικής τεχνολογίας, μειώνοντας την εξάρτησή της από ξένες πλατφόρμες.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό Μέσο Ulusavunma.com, η νέα παραγγελία θα επιτρέψει στην Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TAI) να διεξαγάγει παράλληλα κρίσιμες δοκιμές, όπως πειράματα σε αεροδυναμικές σήραγγες, δοκιμές αντοχής σε ακραίες συνθήκες, επαλήθευση αεροηλεκτρονικών συστημάτων, καθώς και δοκιμές ταχύτητας και κίνησης στον διάδρομο.
Οι διαδικασίες αυτές αποτελούν βασικά βήματα για την προετοιμασία του ΚΑΑΝ για μαζική παραγωγή και την ένταξή του στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία.
Η SSB υπογράμμισε ότι οι παραδόσεις του μαχητικού πέμπτης γενιάς θα ξεκινήσουν σταδιακά, με κάθε νέα παρτίδα να ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογικές δυνατότητες.
Ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα του προγράμματος είναι η ενσωμάτωση ενός πλήρως εγχώριου κινητήρα, με τις εργασίες να εξελίσσονται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Οι μελλοντικές εκδόσεις, Μπλοκ 30 και Μπλοκ 40, θα βασίζονται σε αυτόν τον κινητήρα, με δοκιμαστικές πτήσεις να προγραμματίζονται καθώς η τεχνολογία ολοκληρώνεται.
Ξεκινώντας το 2010, το πρόγραμμα ΚΑΑΝ αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της Τουρκίας για αμυντική αυτονομία.
Το αεροσκάφος, ένα διπλοκινητήριο μαχητικό stealth, σχεδιάστηκε για να επιτυγχάνει υπερηχητικές ταχύτητες και να διαθέτει εξαιρετική μαχητική ευελιξία, τοποθετώντας την Τουρκία στο στενό κύκλο των χωρών που διαθέτουν μαχητικά πέμπτης γενιάς, όπως οι ΗΠΑ με τα F-22 Ράπτορ και F-35 Λάιτνινγκ II, η Κίνα με τα J-20 και J-35, και η Ρωσία με το Su-57.
Το ΚΑΑΝ διαθέτει αεροδυναμικό σχεδιασμό stealth, εσωτερικό χώρο όπλων, προηγμένα αεροηλεκτρονικά συστήματα και μέγιστη ταχύτητα που προσεγγίζει τα 2 Mach.
Η εμβέλειά του ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα, επιτρέποντάς του να εκτελεί αποστολές τόσο αεροπορικής υπεροχής όσο και κρούσης.
Η επιτάχυνση της ανάπτυξης του ΚΑΑΝ ήρθε μετά την αποπομπή της Τουρκίας από το πρόγραμμα F-35 των ΗΠΑ το 2019, λόγω της αγοράς του ρωσικού συστήματος αντιαεροπορικής άμυνας S-400.
Η εξέλιξη αυτή ώθησε την Άγκυρα να ενισχύσει τις προσπάθειες για την ανάπτυξη ενός εγχώριου μαχητικού, που αρχικά είχε σχεδιαστεί ως συμπληρωματικό του F-35.
Το 2024, το πρώτο πρωτότυπο του ΚΑΑΝ πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση, διάρκειας 13 λεπτών, πάνω από την Άγκυρα, δύο χρόνια νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.
Τούρκοι αξιωματούχοι χαρακτήρισαν την επιτυχία αυτή ως ιστορικό ορόσημο για τις αεροδιαστημικές φιλοδοξίες της χώρας.
Οι μελλοντικές παρτίδες παραγωγής αναμένεται να αντικαταστήσουν τους αμερικανικής κατασκευής κινητήρες Τζένεραλ Ηλεκτρίκ F110 με εγχώριους κινητήρες.
Η TAI συνεργάστηκε επίσης με την βρετανική BAE Systems για τεχνική υποστήριξη κατά την αρχική φάση σχεδιασμού, αν και το πρόγραμμα παραμένει κυρίως εγχώριο.
Η Άγκυρα φιλοδοξεί να προωθήσει το ΚΑΑΝ ως εξαγώγιμο προϊόν σε χώρες που αναζητούν προηγμένη μαχητική τεχνολογία εκτός της αμερικανικής σφαίρας επιρροής.
Χώρες όπως το Αζερμπαϊτζάν, η Ινδονησία και η Ουκρανία φέρονται να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το αεροσκάφος, καθώς επιδιώκουν να εκσυγχρονίσουν τις αεροπορίες τους.
Για την Τουρκία, το ΚΑΑΝ δεν αποτελεί μόνο τεχνολογικό επίτευγμα, αλλά και σύμβολο της ευρύτερης γεωπολιτικής στρατηγικής της για επέκταση της επιρροής της στη Μέση Ανατολή, την Κεντρική Ασία και την Αφρική, διατηρώντας παράλληλα τον ρόλο της ως βασικού μέλους του ΝΑΤΟ.
Η σταδιακή ανάπτυξη και ένταξη του ΚΑΑΝ στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία αναμένεται να συνεχιστεί έως τις αρχές της δεκαετίας του 2030, με πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα να επιτυγχάνεται έως το 2035.






























































ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ BLOGVIEW




































