Ισλαμικό ΚράτοςΛιβύηΤουρκίαΚουρδιστάνΙσραήλΚύπροςΚορωνοϊός - Κορονοϊός
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Δεύτερη ημέρα απεργίας στη Lufthansa, εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων

Δεύτερη ημέρα απεργίας στη Lufthansa, εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Lufthansa, Απεργία,

Εκατοντάδες πτήσεις έχουν ακυρωθεί λόγω της απεργίας των πιλότων της Lufthansa που συνεχίζεται για δεύτερη ημέρα με βασικό αίτημα τη διατήρηση του δικαιώματος πρόωρης συνταξιοδότησης.

Ο όμιλος Lufthansa απασχολεί 117.000 ανθρώπους και από αυτούς μόνο 5.400 απεργούν. Ωστόσο, αυτό φτάνει για να παραλύσει η λειτουργία της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας, καθώς οι απεργοί είναι πιλότοι, παρατηρεί στο ρεπορτάζ της η Deutsche Welle.

«Οι διαστάσεις της απεργίας είναι πρωτοφανείς», επισημαίνει ο Χάγκελ Λες, ειδικός για θέματα συλλογικών συμβάσεων στο Ινστιτούτο της Γερμανικής Οικονομίας, IW, που εδρεύει στην Κολωνία, παραπέμποντας στο γεγονός ότι ποτέ μέχρι σήμερα δεν απήργησαν τρεις ημέρες συνεχόμενες οι πιλότοι της Lufthansa. Και ακριβώς αυτό ζημιώνει την εταιρεία, προσθέτει ο κ. Λες.

Το συνδικάτο των πιλότων «Cockpit» είναι πανίσχυρο. Ανάλογοι είναι οι μισθοί και τα προνόμια των μελών του. Οι ετήσιες απολαβές για έναν πιλότο που αρχίζει να εργάζεται αγγίζουν τις 70 χιλ. ευρώ και για εκείνους με πολυετή υπηρεσία φθάνουν τις 255 χιλ. Οι πιλότοι μπορούν να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα, από τα 55 τους χρόνια, λαμβάνοντας μια μεταβατική σύνταξη της τάξεως των 124 χιλ. ευρώ ετησίως.

Όπως αναφέρει ο Μάρκους Βαλ, στέλεχος του συνδικάτου «Cockpit», το επάγγελμα του πιλότου είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Απαιτεί, μεταξύ άλλων άριστη φυσική και πνευματική κατάσταση. «Όταν ένας πιλότος λέει ότι δεν είναι σε θέση πλέον να ανταποκριθεί, άρα δεν είναι σε θέση να “πετάξει” ένα αεροπλάνο, θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να συνταξιοδοτηθεί πρόωρα», υποστηρίζει ο κ. Βαλ.

Η Lufthansa, ωστόσο, αντιμετωπίζει διαφορετικά το θέμα. Στο πλαίσιο του προγράμματος περικοπών «Score», διαπίστωσε ότι η μεταβατική σύνταξη που χορηγείται στους πιλότους έχει υπερβολικά υψηλό κόστος για την εταιρεία. Το ποσοστό των πιλότων στο σύνολο των εργαζομένων της εταιρείας μόλις που υπερβαίνει το 10%. Και αυτό το 10% απορροφά το 40% των πόρων των συνταξιοδοτικών παροχών της εταιρείας, υποστηρίζει η Μπετίνα Φόλκερς, προϊσταμένη προσωπικού της Lufthansa.

Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις η γερμανική αεροπορική εταιρεία αποφάσισε να καταγγείλει τη σύμβαση για την πρόωρη συνταξιοδότηση, με στόχο να εγκαταλείπουν στα 60 οι πιλότοι της την ενεργό δράση. Η μονομερής αυτή ενέργεια της διοίκησης της Lufthansa προκάλεσε τις απεργιακές κινητοποιήσεις των πιλότων.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

9 δισ. ευρώ θα «ρίξει» η Γερμανία για να σώσει τη Lufthansa

Lufthansa: Από τις 18 Μαΐου ξεκινάει και πάλι τις πτήσεις από Φρανκφούρτη για Αθήνα

Όμιλος Lufthansa: Θα χρειαστούν μήνες έως ότου να αρθούν εντελώς οι παγκόσμιοι περιορισμοί

Κοροναϊός: Και από την πανδημία κερδίζουν οι Γερμανοί – Κέρδη για τη Lufthansa Cargo

Η Lufthansa ακυρώνει 23.000 πτήσεις λόγω κοροναϊού Covid-19

Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr