Ισλαμικό ΚράτοςΤζιχαντιστέςΚυπριακό ΖήτημαΙσραήλΚουρδιστάνΤουρκίαΣκόπιαΒαλκάνιαΙράν
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Γιατί η Γερμανία και άλλες τέσσερις χώρες παραπέμπονται σε δίκη

Γιατί η Γερμανία και άλλες τέσσερις χώρες παραπέμπονται σε δίκη

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τη Πέμπτη να παραπέμψει τη Γερμανία μαζί με άλλα πέντε κράτη-μέλη της ΕΕ στις δικαστικές αίθουσες για τις παραβιάσεις των ορίων συγκεντρώσεων ατμοσφαιρικών ρύπων.

Η ΕΕ λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση των διαρκών υπερβάσεων των οριακών τιμών για τους δυο βασικούς ρύπους με επιπτώσεις στην υγεία: τη σωματιδιακή ύλη (PM10) και το διοξείδιο του αζώτου.

Οι συγκεκριμένοι ρύποι είναι απόρροια της οδικής κυκλοφορίας και των ρύπων που εκπέμπουν οι βιομηχανίες. Ωστόσο, πολλά ευρωπαϊκά κράτη παραβιάζουν κατά πολύ τα συγκεκριμένα όρια.

Η κίνηση αυτή πραγματοποιείται μετά τη σύνοδο κορυφής του Ιανουαρίου, κατά την οποία η Επιτροπή δήλωσε ότι θα σκληρύνει τη στάση της έναντι των κρατών μελών που εξακολουθούν να παραβιάζουν τους στόχους που θεσπίσθηκαν το 2005 και το 2010.

Πιο συγκεκριμένα, νότια της Γερμανίας, στη πόλη της Στουτγάρδης έχουν καταγράφει επίπεδα 82 μικρογραμμάριων διοξείδιο του αζώτου ανά κυβικό μέτρο αέρα- επίπεδα διπλάσια από τα επιτρεπόμενα των 40 μικρογραμμαρίων.

Ο Επίτροπος Περιβάλλοντος της ΕΕ Καρμένου Βέλα κάλεσε τους Υπουργούς Περιβάλλοντος των χωρών της ΕΕ -μεταξύ αυτών και την Γερμανίδα υπουργό Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς- να απολογηθούν επί του θέματος.

«Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι ο Επίτροπος κάλεσε τους υπουργούς στις Βρυξέλλες για να τους ασκήσει πιέσεις πάνω στο ζήτημα» τόνισε η Άννα Στάουφερ της Συμμαχίας Υγείας και Περιβάλλοντος (HEAL) – οργάνωσης περιβάλλοντος και υγείας που ασχολείται με τις επιπτώσεις των περιβαλλοντικών αλλαγών.

«Το πρόβλημα ήταν γνωστό εδώ και αρκετό καιρό, λείπει όμως η πολιτική βούληση για την επίλυση του ζητήματος» δήλωσε η Γερμανίδα Υπουργός.

Εξαιτίας του γεγονότος, στη Γερμανία σχεδιάζεται η απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων ντίζελ, σε αρκετές μεγάλες πόλεις της χώρας, όπως στο Αμβούργο και στην Στουτγάρδη, που έχουν αυξημένο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Η Επιτροπή παραπέμπει σήμερα τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία στο Δικαστήριο της ΕΕ, διότι δεν τήρησαν τις συμφωνηθείσες οριακές τιμές για την ποιότητα του αέρα και δεν έλαβαν κατάλληλα μέτρα ώστε η περίοδος υπέρβασης να είναι όσο το δυνατόν συντομότερη.

Η Επιτροπή εκδίδει επίσης συμπληρωματικές προειδοποιητικές επιστολές στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και το Λουξεμβούργο επειδή αγνόησαν τους κανόνες της ΕΕ για την έγκριση τύπου οχημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του DW, το υπουργεία περιβάλλοντος και μεταφορών της Γερμανίας έχει ήδη εκπονήσει σχέδια για την μείωση ων εκπομπών ρύπων.

Ένα πρόγραμμα άμεσης δράσης για καθαρό αέρα από το 2017 έως το 2020, όπως αναφέρουν αρμόδιοι του Υπουργείου.

Το σχέδιο αφορά τη χρήση δημόσιων λεωφορείων που θα λειτουργούν με καύσιμο ντίζελ – εξοπλισμένα με συστήματα καθαρισμού των εκπομπών καυσαερίων. Εκτός από αυτό, το νομοσχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση περισσότερων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς και τη γενικότερη προώθηση του ηλεκτρικού μοντέλου μεταφοράς.

Στα σχέδια της κυβέρνησης υπάρχει επίσης και η δυνατότητα επέκτασης της ελεύθερης δημόσιας συγκοινωνίας προκειμένου οι πολίτες να επιλέγουν τα ΜΜΜ έναντι αυτοκινήτων diesel που εκπέμπουν υψηλούς ρύπους.

Για τον Γιενς Χίλκενμπεργκ του Γερμανικού Συνδέσμου Περιβάλλοντος και Φύσης (BUND), τα σχέδια της γερμανικής κυβέρνησης για τον περιορισμό της εκπομπής ρύπων δεν αρκούν. Το πλάνο της κυβέρνησης δεν θα μειώσει την εκπομπή ρύπων.

Ειδικοί συμφωνούν ότι τα υψηλά επίπεδα οξειδίου του αζώτου στη Γερμανία και σε άλλες χώρες όπως η Γαλλία οφείλονται σε αυτοκίνητα diesel. Τα φορτηγά diesel διαθέτουν ήδη λειτουργικά συστήματα καθαρισμού καυσαερίων σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα.

Η Τζούλια Πολισκάνοβα, διευθύντρια μη κυβερνητικής οργάνωσης, τόνισε ότι «Είναι πολύ σημαντικό να αναγκάσουμε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να βελτιώσουν τα νέα μοντέλα πετρελαίου Euro 5 (έγκριση τον Σεπτέμβριο του 2009) και Euro 6 (έγκριση τον Σεπτέμβριο του 2014), ανέφερε. Πολλά από αυτά τα αυτοκίνητα προκαλούν τις υψηλές εκπομπές ρύπων» συμπλήρωσε.

Η Γερμανία διαθέτει αυτοκινητοβιομηχανίες-κολοσσούς και πιστοποιούν τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα για την αγορά της ΕΕ. Γι’ αυτόν το λόγο, έχει τη δύναμη να επιφέρει τις αρμόδιες αλλαγές, συμπλήρωσε.

Σχετικά άρθρα

Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr