Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΤεχνητή ΝοημοσύνηΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

«Μαύρα βαγόνια», παράνομα κέρδη

«Μαύρα βαγόνια», παράνομα κέρδη
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Στις 17 Μαρτίου 2023, η ειδησεογραφική ιστοσελίδα lamianow.gr, σε άρθρο με τίτλο «Φθιώτιδα: Το τρένο στον Μπράλο που είχε αποκαλύψει τη Μαφία λαθραίων μεταφορών και τις χημικές “βόμβες” στον ΟΣΕ», αναφέρθηκε σε ένα ζήτημα που είχε αποκαλυφθεί πριν από δεκαεπτά χρόνια.

Συγκεκριμένα, η εφημερίδα «Τα Νέα», στις 17 Ιουλίου 2008, παρουσίασε έρευνα του δημοσιογράφου Κώστα Ντελέζου σχετικά με κύκλωμα «μαύρων» βαγονιών που εκμεταλλευόταν τον ΟΣΕ, αποκομίζοντας παράνομα κέρδη.

Αφορμή για την έρευνα στάθηκε το σιδηροδρομικό ατύχημα στον Μπράλο το 2008, το οποίο παραλίγο να εξελιχθεί σε τραγωδία.

Λίγους μήνες μετά, η εφημερίδα «Το Βήμα» αποκάλυψε πως μέσα στα βαγόνια που αποκολλήθηκαν από την εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχε «χημική βόμβα» 120 τόνων με εύφλεκτες ουσίες σε υγρή μορφή.

Το ατύχημα σημειώθηκε στις 3.45 τα ξημερώματα της 14ης Ιουλίου, μεταξύ των σταθμών Ασωπού και Ελευθεροχωρίου.

Η επιβατική αμαξοστοιχία 605, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Δίκαια-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, προσέκρουσε σε αποκολλημένα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας 80502, που προπορευόταν.

Στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν 502 άτομα.

Οι καταθέσεις των δύο μηχανοδηγών της εμπορικής αμαξοστοιχίας ανέφεραν πως δεν αντιλήφθηκαν την αποκοπή 27 βαγονιών από το συρμό τους.

Ο ελεγκτής κυκλοφορίας δήλωσε πως είχε επικοινωνήσει δύο φορές με τους μηχανοδηγούς, καθώς οι ενδείξεις στον ηλεκτρονικό πίνακα δεν ήταν φυσιολογικές.

Η εφημερίδα «Τα Νέα» αποκάλυψε πως το ατύχημα συνδεόταν με κύκλωμα «μαύρων» βαγονιών, το οποίο εκτελούσε λαθραίες μεταφορές.

Σύμφωνα με πηγές του ΟΣΕ, τα βαγόνια που αποκολλήθηκαν δεν ήταν δηλωμένα στο σύστημα, ενώ η εμπορική αμαξοστοιχία είχε συνολικό υπέρβαρο 350 τόνων.

Τα αδήλωτα βαγόνια, 14 στον αριθμό, είχαν χρησιμοποιηθεί από το κύκλωμα παράνομων μεταφορών.

Ο τότε υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε ότι υπήρχαν σοβαρές ενδείξεις όχι μόνο για ανθρώπινα λάθη, αλλά και για ζητήματα διαφάνειας και διαχείρισης στον ΟΣΕ.

Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Ανδρέας Βασιλόπουλος, ζήτησε τη σύσταση ανεξάρτητης επιτροπής και την παρέμβαση εισαγγελέα για τη συνολική διερεύνηση του θέματος.

Οι καταγγελίες που ακολούθησαν ήταν πολλές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το κύκλωμα λειτουργούσε τουλάχιστον από το 2004, διοχετεύοντας αδήλωτα βαγόνια με λαθραία φορτία στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Οι πρακτικές αυτές ζημίωναν τον ΟΣΕ οικονομικά και ταυτόχρονα δημιουργούσαν σοβαρούς κινδύνους ασφαλείας για τους επιβάτες.

Το υπουργείο Μεταφορών διέταξε έρευνα και ανέθεσε σε ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων τη διερεύνηση του ατυχήματος.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ έλαβε εντολή να αποστείλει στον εισαγγελέα κάθε εμπλεκόμενο.

Παράλληλα, ο υπουργός Χατζηδάκης ανακοίνωσε σχέδιο για την ασφάλεια, τη διαφάνεια και την οικονομική εξυγίανση του Οργανισμού.

Αναπάντητα ερωτήματα εξακολουθούν να υπάρχουν για το ατύχημα στον Μπράλο.

Γιατί η εμπορική αμαξοστοιχία είχε μεγαλύτερο φορτίο από το δηλωμένο;

Πώς δεν αντιλήφθηκαν οι μηχανοδηγοί την αποκοπή των βαγονιών;

Ποιο ήταν το ακριβές περιεχόμενο του φορτίου που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία;

Γιατί έσερνε τέσσερις ανενεργές μηχανές, κάτι που απαγορεύεται από τους κανονισμούς;

Πώς είναι δυνατόν πέντε διαφορετικοί εργαζόμενοι να έκαναν το ίδιο λάθος στην καταμέτρηση των βαγονιών;

Η δράση του κυκλώματος «μαύρων» βαγονιών φαίνεται πως βασιζόταν σε εκτεταμένες παρατυπίες, με βαγόνια να προστίθενται κρυφά σε εμπορικές αμαξοστοιχίες.

Ειδικότερα τη νύχτα, οι λαθραίες προσθήκες αυξάνονταν σημαντικά, ενώ μηχανοδηγοί-μέλη του κυκλώματος διευκόλυναν τη διαδικασία.

Οι σταθμάρχες είχαν αναφέρει περιπτώσεις με περισσότερα βαγόνια από όσα ανέμεναν, αλλά τα περιστατικά αυτά αποδίδονταν σε «λάθος».

Οι αποκαλύψεις σχετικά με τη λειτουργία των εμπορευματικών μεταφορών στον ΟΣΕ οδήγησαν σε έρευνες, ενώ οι αρμόδιες Αρχές δεσμεύτηκαν για αυστηρά μέτρα πάταξης της διαφθοράς.

Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει: αποδόθηκε τελικά δικαιοσύνη ή το κύκλωμα συνέχισε τη δράση του με άλλες μεθόδους;

Διαβάστε το αναλυτικό δημοσίευμα ΕΔΩ: «Φθιώτιδα: Το τρένο στον Μπράλο που είχε αποκαλύψει την Μαφία λαθραίων μεταφορών και τις χημικές “βόμβες” στον ΟΣΕ»

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

M. Καρυστιανού – Απάντηση στην πρόεδρο του Αρείου Πάγου: Ο σεβασμός κερδίζεται

Καρυστιανού σε ανακριτή Μπακαΐμη: «Σταματήστε να μπαζώνετε τη δικογραφία των Τεμπών»

Ανδρουλάκης σε Μητσοτάκη: «Σταματήστε να υποτιμάτε τη νοημοσύνη των πολιτών»

Ανήμερα της τραγωδίας των Τεμπών η Hellenic Train απολύει 200 εργαζόμενους (βίντεο)

Τέμπη: Πλήθος κόσμου στα μαθητικά-φοιτητικά συλλαλητήρια ανά τη χώρα – Καθολικό αίτημα η πλήρης διαλεύκανση της υπόθεσης

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr