Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Ολική επαναφορά στα τέλη κυκλοφορίας – Τι αλλάζει

Ολική επαναφορά στα τέλη κυκλοφορίας – Τι αλλάζει
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Ριζικές αναμένεται να είναι οι αλλαγές που φέρνει το νέο σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών στα τέλη κυκλοφορίας, με μερίδα των ιδιοκτητών να ετοιμάζεται να βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Μέχρι το τέλος του χρόνου πρέπει να καταβληθεί 1,1 δισ. ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας, σύμφωνα με το νέο μνημόνιο πρέπει να συγκεντρωθούν 72 εκατ. ευρώ από ΚΤΕΟ, ενώ υπολογίζεται είσπραξη περίπου 150 εκατ ευρώ από τον φόρο πολυτελείας, που αυξήθηκε από φέτος για τα οχήματα από 2.500 κυβικά και άνω.

Οι αλλαγές ανατρέπουν πλήρως το ισχύον καθεστώς στα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, βάση για τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας του αυτοκινήτου θα είναι πλέον η λιανική τιμή πώλησης και όχι ο κυβισμός, και η οποία θα καθορίζει το ύψος του τέλους ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας καθώς και το τεκμήριο διαβίωσης.

Όπως αναφέρουν παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών στο Έθνος, γίνεται προσπάθεια ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας να γίνει από τη φετινή χρονιά, τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2010 και μετά, ενώ οι αλλαγές στη φορολογία εισαγωγής των αυτοκιήτων θα εφαρμοστούν από το 2016.

Βασικό σενάριο είναι η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με αξία 15.000 ευρώ θα έχει λιγότερα τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ.

Τι ισχύει σήμερα

Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31/10/2010 ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους:

Κυβισμός Τέλη κυκλοφορίας 2015
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. 22 €
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. 55 €
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. 120 €
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε. 135 €
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε. 240 €
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. 265 €
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. 300 €
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. 660 €
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. 880 €
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. 1100 €
από 4001 κ.ε. και άνω 1320 €

Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:

Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε €
0 – 100 (γρ./χλμ.) 0 €
101 – 120 (γρ./χλμ.) 0,90 €
121 – 140 (γρ./χλμ.) 1,10 €
141 – 160 (γρ./χλμ.) 1,70 €
161 – 180 (γρ./χλμ.) 2,25 €
181 – 200 (γρ./χλμ.) 2,55 €
201 – 250 (γρ./χλμ.) 2,80 €
Άνω των 251 (γρ./χλμ.) 3,40 €

Ο υπολογισμός γίνεται πολλαπλασιάζοντας τις εκπομπές CO2 με την αντίστοιχη τιμή των τελών κυκλοφορίας του πίνακα. Δηλαδή, αν ένα όχημα έχει εκπομπές 172γρ/χλμ τότε τα τέλη του είναι 172×2,25 ευρώ=387 ευρώ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Εφορία: Όποιος αποδέχεται οφειλές μετά από έλεγχο θα πληρώνει το μισό πρόστιμο

Οι νέες ημερομηνίες υποβολής φορολογικών δηλώσεων και ανάρτησης ΕΝΦΙΑ

Συνεδριάζει την Πέμπτη το υπουργικό συμβούλιο υπό τον Κ. Μητσοτάκη

Κωστής Χατζηδάκης: Στο χειρουργείο ο υπουργός Οικονομικών – Η κατάσταση της υγείας του

ΣΥΡΙΖΑ: Προκλητική παραδοχή της κυβέρνησης ότι δεν θα φορολογήσει τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων του 2023

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr