Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Το υπουργείο Οικονομίας για το εμπορικό σήμα με τον όρο «Μακεδονία»

Το υπουργείο Οικονομίας για το εμπορικό σήμα με τον όρο «Μακεδονία»
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Την περασμένη εβδομάδα, σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ανέλαβε πέντε δεσμεύσεις, οι οποίες είτε στηρίζονται σε ανακριβή δεδομένα, είτε ήδη υλοποιούνται από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Επ’ αυτών τοποθετούνται στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, επισημαίνοντας ότι κατά τη διάρκεια ενημερωτικών εκδηλώσεων κατέστη σαφές ότι από πλευράς Βόρειας Μακεδονίας δεν έχει κατοχυρωθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο κανένα εμπορικό σήμα με τον όρο «Μακεδονία». Αντίστοιχα, από την πλευρά της Ελλάδας, έχουν γίνει 19 καταχωρήσεις.

– Εκκίνηση επικοινωνιακής καμπάνιας για την προστασία του brand «Μακεδονία», η οποία θα γίνει με χρηματοδότηση όχι μόνο από περιφερειακούς αλλά και από εθνικούς πόρους.

Επί τριάντα χρόνια το brand «Μακεδονία» ουδέποτε προστατεύτηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, είτε της Νέας Δημοκρατίας που συμμετείχε και ο ίδιος είτε του ΠΑΣΟΚ, εκχωρώντας πρακτικά το όνομα Μακεδονία στη γειτονική χώρα, την οποία αναγνώριζε έτσι σχεδόν όλος ο πλανήτης.

– Διευκόλυνση των επιχειρήσεων να κατοχυρώσουν εμπορικά σήματα για την προστασία των προϊόντων τους όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (κατάθεση ευρωπαϊκών σημάτων στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε.).

Ήδη αυτό υλοποιείται από το 2018 (επιδοτήσεις αξίας 2.000 και 8.000 ευρώ για καταχωρήσεις σήματος μέσω της Εργαλειοθήκης Ανταγωνιστικότητας του ΕΠΑNEΚ).

Ωστόσο όπως προκύπτει από έρευνα στη διεθνή διαδικτυακή βάση δεδομένων TM-VIEW της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιχειρήσεις της Βόρειας Μακεδονίας δεν έχουν κατοχυρώσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο εμπορικά σήματα με τους όρους «Macedonian», «Macedonia» κ.λπ.

Οι αντίστοιχες καταχωρήσεις από ελληνικές επιχειρήσεις ανέρχονται σε 19 (στοιχεία μέχρι 25/1).

– Κατοχύρωση περισσότερων μακεδονικών προϊόντων ως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) στην Ε.Ε.

Αυτό δεν το κάνει το κράτος αλλά επιχειρήσεις και παραγωγοί.

Σημειώνεται ότι οι κατοχυρώσεις ΠΟΠ/ΠΓΕ στη Βόρειο Ελλάδα κατά κανόνα αφορούν πόλεις (Φλώρινα, Κοζάνη κ.λπ.), όχι ολόκληρη τη Μακεδονία.

Δηλαδή, όλοι οι επιχειρηματίες γνωρίζουν πως κάτι τέτοιο δεν εντάσσεται στις αρμοδιότητες καμιάς κρατικής αρχής, αλλά πρόκειται πάντα για πρωτοβουλία των επιχειρηματιών στις περιπτώσεις που το επιθυμούν.

Στην παρούσα φάση, δεν υπάρχει κάποιο αγροτικό προϊόν (πλην οίνου) ΠΟΠ, ΠΓΕ ή ΕΠΙΠ το οποίο να φέρει στην ονομασία του τον όρο Μακεδονία ή Μακεδονικό, ούτε υπήρξε ποτέ στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κάποιο σχετικό αίτημα το οποίο να μην προχώρησε.

Σε ό,τι αφορά στον μακεδονικό οίνο, η ελληνική Προστατευόμενη Ένδειξη για τους οίνους «Μακεδονία» είναι κατοχυρωμένη στην επίσημη Κοινοτική βάση e-bacchus.

Χρησιμοποιείται μόνο για ελληνικούς οίνους που προέρχονται από το γεωγραφικό διαμέρισμα της Μακεδονίας και από συγκεκριμένες ποικιλίες οινοστάφυλων.

Η κατοχύρωση αυτή αφορά την Ευρωπαϊκή Ένωση και επεκτείνεται στις συμφωνίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τρίτες χώρες.

Γι’ αυτό τον λόγο και μέχρι τώρα η θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όποτε χρειάστηκε να πάρει θέση, είναι πως δεν μπορούν να κυκλοφορούν κρασιά από τη Βόρεια Μακεδονία με την ένδειξη «Μακεδονικός / Μακεδονία».

Αντίστοιχη προστασία υπάρχει για τις επωνυμίες «Τσίπουρο Μακεδονίας» και «Ούζο Μακεδονίας».

– Έκδοση Υπουργικής Απόφασης η οποία θα απονέμει αυτόματα το σήμα «GR» στα προϊόντα όλων των μακεδονικών επιχειρήσεων που έχουν κατοχυρώσει το παράγωγο «Μακεδονικός -ή -ό» στο σήμα τους, ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτά τα είναι προϊόντα ελληνικά.

Αυτό αποτελεί μια τεχνικά ανέφικτη και επικίνδυνη για τους καταναλωτές επιλογή.

Είναι γνωστό τοις πάσι πως ένα τέτοιο σήμα δεν έχει κατοχυρωθεί πουθενά.

Αντίθετα, η χώρα μας διαθέτει ως επίσημη πιστοποίηση ελληνικής προέλευσης το ελληνικό σήμα, που αποδίδεται βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και κανονισμών ανά κατηγορία προϊόντος και όχι, φυσικά, αυτόματα.

Κι αυτό για να διασφαλίζεται η ανάδειξη της ποιότητας και να αποφεύγεται ο κίνδυνος παραπλάνησης του καταναλωτή.

– Βέτο στην ενταξιακή πορεία των Σκοπίων στην Ε.Ε. όσο τα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδας δεν διασφαλίζονται και αν δεν επιλυθούν τα σχετικά με τα μακεδονικά προϊόντα προβλήματα.

Η υπόσχεση αυτή προδίδει πλήρη άγνοια του τρόπου με τον οποίο θέματα σημάτων συνδέονται με ενταξιακές διαπραγματεύσεις.

Το ζητούμενο είναι η Βόρεια Μακεδονία να σεβαστεί το ευρωπαϊκό δίκαιο των σημάτων.

Αυτό συμφέρει πρώτα και κύρια τις ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν κατοχυρώσει ευρωπαϊκά σήματα βάσει της αρχής της χρονικής προτεραιότητας.

Αν το εθνικό δίκαιο της Βόρειας Μακεδονίας εναρμονιστεί με το ευρωπαϊκό, πώς ακριβώς θα ασκηθεί βέτο για αυτό το θέμα; Και τι θα ζητηθεί για να αρθεί το βέτο;

Η αλλαγή ενεργειών ιδιωτών, όπως είναι η καταχώρηση σήματος, ανοίγοντας ζητήματα στην πολιτική και τη φήμη ελληνικών επιχειρήσεων;

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Χολιγουντιανοί αστέρες, sold out ταινίες και συναυλίες – Μια μέρα στο 65o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με το Eurojackpot

Λιτόχωρο: «Γρύλισαν» τα τανκς υπό το βλέμμα του Δένδια: «Είμαστε 3.000 χρόνια πολίτες-οπλίτες»

Ποια είναι η πιο περιζήτητη προβολή στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης; – Οι top επιλογές των σινεφίλ στην εφετινή διοργάνωση με χορηγό το Eurojackpot

Θεσσαλονίκη: Ρομά μπήκαν ως… υπάλληλοι εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας σε σπίτι ηλικιωμένων και προσπάθησαν να κλέψουν

Οι Polkar σε μια ανατρεπτική μουσική βραδιά powered by Eurojackpot – Ένα πάρτι γεμάτο εκπλήξεις στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (βίντεο)

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr