Μικρομετεωρίτες ανακαλύφθηκαν στην Ανταρκτική

Μια σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη έγινε στην Ανταρκτική, όπου επιστήμονες βρήκαν σκόνη από έναν κομήτη . Είναι η πρώτη φορά που εντοπίζονται στη Γη μικρομετεωρίτες.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες που έκαναν την ανακάλυψη, το υλικό αυτό από το διάστημα ανακαλύφθηκε εγκλωβισμένο μέσα σε χιόνι και πάγο, σε δύο περιοχές της Ανταρκτικής.

Η ανακάλυψη θεωρείται σημαντική, γιατί μέχρι τώρα, συλλογή σκόνης κομητών γινόταν μόνο από ρομποτικά σκάφη που στέλνονταν γι αυτό το λόγο στο διάστημα ή αεροπλάνα που στέλνονταν σε μεγάλα υψόμετρα. Μέθοδοι χρονοβόροι και δαπανηροί και χωρίς το ίδιο αποτέλεσμα με την σκόνη που ανακαλύφθηκε στην Ανταρκτική, η οποία και είναι πολύ πιο “καθαρή”.

Οι επιστήμονες στοχεύουν να συγκρίνουν τα δείγματα από την Ανταρκτική με υλικό που έχουν συγκεντρώσει αεροσκάφη από τη στρατόσφαιρα. Έτσι, με αυτό τον τρόπο, ελπίζουν πως θα μπορέσουν να εξακριβώσουν ποια από τα συστατικά στα παλιότερα δείγματα προέρχονται όντως από το διάστημα, και ποια προστέθηκαν με τη διαδικασία συλλογής.

Οι επιστήμονες επικεντρώθηκαν σε δύο περιοχές της παγωμένης ηπείρου, ξεκινώντας την έρευνα από το 2000. Το υλικό θερμάνθηκε και αναλύθηκε, με συνέπεια να προκύψουν πάνω από 3.000 μικρομετεωρίτες. Κάθε ένα από αυτά τα μικροσκοπικά αντικείμενα, με διαστάσεις μικρότερες από 1 χιλιοστό, μελετήθηκε με τη βοήθεια ενός στερεομικροκοπίου. Έτσι, εντοπίστηκαν πάνω από 40 δείγματα, με «προφίλ» υποδεικνύει πως προέρχονται από μετεωρίτες.

Ορισμένοι αστρονόμοι πιθανολογούν πως κομήτες μετέφεραν στον πλανήτη μας μεγάλες ποσότητες νερού, όπως και τις οργανικές ενώσεις από τις οποίες δημιουργήθηκαν οι πρώτες μορφές ζωής. Θεωρίες που η συγκεκριμένη ανακάλυψη θα κάνει πολύ πιο εύκολο να διερευνηθούν στην πράξη.

Σκωτικός Τύπος: Στην Ανταρκτική η σημαία του Υπάτου Συμβουλίου δια την Ελλάδα