Γερμανοί επιστήμονες: Ο κορωνοϊός «τρυπώνει» στον εγκέφαλο μέσω της μύτης

Όλους αυτούς τους μήνες της πανδημίας έγινε ξεκάθαρο ότι δεν προκαλεί μόνο αναπνευστικά προβλήματα αλλά και νευρολογικά προβλήματα.

Για παράδειγμα, ένας στους τρεις αναφέρουν συμπτώματα όπως απώλεια της όσφρησης και της γεύσης αλλά και πονοκεφάλους, κόπωση, ζαλάδα και ναυτία.

Επιστήμονες στην Γερμανία, έκαναν 33 νεκροψίες σε ασθενείς που πέθαναν από κορωνοϊό και εξέτασαν την βλέννα στο πίσω μέρος της ρινικής κοιλότητας ακριβώς πάνω από το στόμα, στο σημείο όπου που ο φάρυγγας ενώνεται με την ρινική κοιλότητα αλλά και πήραν δείγματα από τον ιστό του εγκεφάλου.

Γενετικό υλικό του κορωνοϊού βρέθηκε σε μεγάλες ποσότητες στην βλέννα της μύτης αλλά βρέθηκαν και στον εγκέφαλο οι ακίδες της πρωτεΐνης του κορωνοϊού που προεξέχουν από τον ιό και προσκολλώνται στους ανθρώπινους υποδοχείς με σκοπό να μολύνουν τα κύτταρα.

Ο Δρ Frank Heppner, ο οποίος είναι από τους συγγραφείς της μελέτης από το Πανεπιστήμιο Ιατρικής Charité του Βερολίνου δήλωσε:

«Μόλις ο ιός εισχωρήσει μέσα στον οσφρητικό βλεννογόνο, φαίνεται να χρησιμοποιεί νευροανατομικές συνδέσεις, όπως το οσφρητικό νεύρο, για να φτάσει στον εγκέφαλο».

Στο πλαίσιο της έρευνας, οι ακαδημαϊκοί κατάφεραν να συλλάβουν την πρώτη ηλεκτρονική μικροσκοπική εικόνα ακέραιων σωματιδίων κορωνοϊού μέσα στη βλέννα.

Παρόλα αυτά παραμένει άγνωστο μέχρι αυτή την στιγμή το πως ο κορωνοϊός από αυτό το σημείο και μετά φτάνει στον εγκέφαλο.

Πιθανολογείται ότι μπορεί να φτάνει εκεί μέσω των αιμοφόρων αγγείων αφού ο κορωνοϊός βρέθηκε και στα «τοιχώματα» των αιμοφόρων αγγείων του εγκεφάλου.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε σήμερα στο επιστημονικό περιοδικό Nature Neuroscience και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατέθηκαν, ανίχνευσε επίσης ανοσοκύτταρα στο εγκεφαλικό υγρό, τα οποία ενεργοποιήθηκαν μετά τη μόλυνση.

Ο καθηγητής Heppner είπε γι’ αυτό: «στα μάτια μας η παρουσία του κορωνοϊού στα κύτταρα του οσφρητικού βλεννογόνου εξηγούν τα συμπτώματα της απώλειας της όσφρησης και της γεύσης».

Βρέθηκαν επίσης σε σημεία του εγκεφάλου που ελέγχουν ζωτικές λειτουργίες όπως η αναπνοή.

Η Γερμανία δεν αναγνωρίζει ως νόμιμη την επανεκλογή Πούτιν