Η πρωτοποριακή μέθοδος Ελλήνων επιστημόνων που εντοπίζει ασυμπτωματικούς με κορωνοϊό

Μια ερευνητική ομάδα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών ανέπτυξε ένα καινοτόμο φορητό διαγνωστικό σύστημα για την ταχύτατη ανίχνευση εντοπισμού ασυμπτωματικών ατόμων με κορωνοϊό.

Το σύστημα λειτουργεί μέσω κινητού τηλεφώνου ή tablet.

Η διαγνωστική μέθοδος βασίζεται σε έναν βιοαισθητήρα, που μπορεί να ενσωματωθεί σε μια εύχρηστη πλατφόρμα και προσφέρει αστραπιαία ανίχνευση της επιφανειακής πρωτεΐνης-ακίδας S1 του κορωνοϊού.

Με το κινητό τηλέφωνο ή ένα τάμπλετ και μόλις σε τρία λεπτά θα μπορεί ο καθένας να δει εάν έχει προσβληθεί από κορωνοϊό.

Ο χρήστης θα έχει ένα «κιτ», το οποίο περιέχει:

μια ειδική μπατονέτα για να παίρνει το δείγμα από τη μύτη ή το στόμα

ένα διάλυμα

ένα αναλώσιμο τροποποιημένο ηλεκτρόδιο (όπως αυτό που χρησιμοποιείται για μέτρηση του σακχάρου), το οποίο θα συνδέεται με μια μικρή ειδική συσκευή με το κινητό ή το τάμπλετ

Η χρήση είναι απλούστερη και από τα self test.

Ο ελληνικός βιοαισθητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης για την ταχεία και μαζική αξιολόγηση φαρμάκων τα οποία μπλοκάρουν την είσοδο του ιού ή και την αλληλεπίδραση του με τα κύτταρα του ξενιστή (δηλαδή των ανθρώπων).

Οι ερευνητές του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών δουλεύουν πυρετωδώς για τη δημοσίευση των νέων δεδομένων των επιτυχημένων πρόσφατων κλινικών δοκιμών σε δείγματα από ρινοφαρυγγικό επίχρισμα και σάλιο σε συνεργασία με μεγάλο δημόσιο νοσοκομείο αναφοράς για τη βελτιστοποίηση περισσότερων παραμέτρων του αισθητήρα.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι αυτές οι βελτιώσεις αποτελούν εφαλτήριο για την προώθηση της χρήσης του τεστ σε εκτεταμένους μαζικούς ελέγχους σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η μέθοδος αυτή του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, εφαρμόστηκε ήδη σε μια κλινική μελέτη, που διεξήχθη από ανεξάρτητη ερευνητική ομάδα και τα αποτελέσματά της δημοσιεύθηκαν στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Journal of Virological Methods επικυρώνοντας την αποτελεσματικότητα του καινοτόμου κυτταρικού βιοαισθητήρα, που ανέπτυξε η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Κυτταρικής Τεχνολογίας του Τμήματος Βιοτεχνολογίας του ΓΠΑ.

Υψηλή αξιοπιστία

Όπως τονίζει ο πρύτανης του Γεωπονικού πανεπιστημίου Αθήνας και διευθυντής του Εργαστηρίου Κυτταρικής Τεχνολογίας του Τμήματος Βιοτεχνολογίας Σπύρος Κίντζιος «μπορούμε να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της εξάπλωσης του ιού μαζικά και αξιόπιστα.

»Όλες αυτές οι μελέτες (τρεις τον αριθμό) καταδεικνύουν για πρώτη φορά μια επιτυχία της μεθόδου σε ποσοστό άνω του 95%».

«Μπορούμε να πάρουμε ταυτόχρονα λήψεις από 8 διαφορετικά δείγματα.

»Έχουμε ένα αναλώσιμο τροποποιημένο ηλεκτρόδιο για την αναγνώριση του κορωνοϊού.

»Στη συνέχεια, τοποθετούμε τα δείγματα στο αναλώσιμο κομμάτι του βιοαισθητήρα και αυτή η συσκευή καταγραφής συνδέεται, μέσω τεχνολογίας Bluetooth, με τάμπλετ ή υπολογιστή», λέει η Σοφία Μαυρίκου, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.

Γερμανία: 62χρονος εμβολιάστηκε 217 φορές κατά της covid-19