Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Κλείνει την κάνουλα στους μεγαλοεργολάβους ο Αλέξης Τσίπρας

Κλείνει την κάνουλα στους μεγαλοεργολάβους ο Αλέξης Τσίπρας
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Ο Αλέξης Τσίπρας προχωρά στην πραγματοποίηση της δέσμευσης του για σύγκρουση με τους Έλληνες ολιγάρχες και μεγαλοεργολάβους εν μέσω μάλιστα της μάχης για το ασφαλιστικό.

Περίπου 26 εκατομμύρια λιγότερα καλείται να εισπράξει ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου από την συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στην πρόσθετη χρηματοδότηση του έργου, με απόφαση που έλαβε παραμονές Χριστουγέννων ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης.

Η περίπτωση του αυτοκινητοδρόμου είναι η μόνο αρχή καθώς σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, έπεται συνέχεια και στις άλλες τρεις συμβάσεις παραχώρησης (Ολυμπία Οδό, Ιόνια Οδό, Ε65) τους επόμενους μήνες.

Το ύψος της δαπάνης που θα “κουρευτεί” συνδέεται με την βελτίωση των εσόδων από την περίοδο επανεκκίνησης των έργων μέχρι σήμερα αλλά και με την ωριμότητά τους αφού οι υπολογισμοί για την μείωση της κρατικής στήριξης, γίνονται με την συμπλήρωση εκτελεσμένου έργου σε ποσοστό άνω του 90%. Ας δούμε όμως με ποιες διαδικασίες το δημόσιο περιορίζει τα κεφάλαια που θα καταβάλλει στους εργολάβους.

Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός -Κλειδί) που κατασκευάζεται από τις Hochtief, Vinci, Άκτωρ, J&P Άβαξ και Αθηνά είναι το πρώτο από τα οδικά έργα που θα κληθεί να εισπράξει μόνο τα 5,7 εκ. ευρώ από τα συνολικά 30,6 εκ. ευρώ που ήταν η τελευταία χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου στο έργο. Συνολικά στον οδικό άξονα, η πρόσθετη δαπάνη του δημοσίου, με βάση τις αναθεωρημένες συμβάσεις ανήλθε σε πάνω από 401 εκ. ευρώ.

Στο υπουργείο υποστηρίζουν ότι οι αποφάσεις που έλαβε τους προηγούμενους μήνες η εταιρεία προκειμένου να αντιμετωπίσει “τις τρύπες” που είχαν παρατηρηθεί στα έσοδα από τα διόδια, οδήγησαν στην βελτίωση του “ταμείου” της συγκριτικά με τις προβλέψεις των χρηματοοικονομικών μοντέλων, όπως αυτά είχαν υπολογιστεί στο πλαίσιο της επανεκκίνησης των αυτοκινητοδρόμων πριν δύο χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι για το restart των τεσσάρων οδικών αξόνων (Ολυμπία Οδό, Ιόνια Οδό, Ε65, Μαλιακός Κλειδί) το δημόσιο κλήθηκε να καλύψει τις ανάγκες των έργων και να αντικαταστήσει μέρος των δανείων που είχαν επωμιστεί οι τράπεζες αλλά και το κενό που δημιουργούσαν τα μειωμένα λόγω κρίσης, έσοδα των παραχωρήσεων.

Κατά πληροφορίες για τον υπολογισμό του claw back στο Μαλιακός Κλειδί, χρειάστηκε να εργαστούν μέχρι αργά το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών προκειμένου να μην καταστεί ισχυρή η θέση του παραχωρησιούχου στην διεκδίκηση του συνολικού ποσού της δημόσιας δαπάνης. Το δημόσιο δια των νομικών του υπηρεσιών αμφισβητεί την μεθοδολογία υπολογισμού του Claw Back, με βάση τα στοιχεία και τις πηγές κεφαλαίων που προσκόμισε ο παραχωρησιούχος για την χρηματοδότηση του έργου κατά την περίοδο της μελέτης-κατασκευής.

Για παράδειγμα το δημόσιο απορρίπτει ποσό 15,3 εκ. ευρώ που περιλαμβάνεται στις χρήσεις κεφαλαίων από κινήσεις ΦΠΑ. Ο λόγος, είναι ότι ο ΦΠΑ δεν μπορεί να συμπεριληφθεί στο κόστος του έργου καθώς επιστρέφεται στον παραχωρησιούχο. Κατά συνέπεια, επισημαίνεται στην απόφαση, οι χρήσεις κεφαλαίων πρέπει να μειωθούν κατά το αντίστοιχο ποσό. Σύμφωνα με τους νομικούς ισχυρισμούς, ο χρόνος υπολογισμού του Claw back είναι 94 μήνες από την έναρξη της περιόδου παραχώρησης και αυτό για να υπάρχουν συγκρίσεις μεταξύ του παλιού και του νέου χρηματοοικονομικού μοντέλου.

Κατόπιν τούτων με υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια και φέρει ημερομηνία 24 Δεκεμβρίου, το δημόσιο εξαιτίας της διαφωνίας του με τον παραχωρισιούχο έχει καταθέσει στους εργολάβους μόνο τα 5,7 εκ. Ευρώ της τέταρτης και τελευταίας χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου στο έργο. Το υπόλοιπο έχει τοποθετηθεί σε δεσμευμένο λογαριασμό στην Τράπεζα της Ελλάδος που θα αποδεσμευτεί εφόσον υπάρξει δικαστική διεκδίκηση μέσω διαιτησίας υπέρ των εργολάβων. Ο παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να προσφύγει σε διαιτησία εντός 30 ημερών από την έκδοση της απόφασης. Εάν η περίοδος αυτή περιέλθει άπρακτη τότε θεωρείται ότι είναι πλήρως αποδεκτή η απόφαση πληρωμής.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Χρ. Σπίρτζης για Τέμπη: Ζητεί να κινηθεί η διαδικασία του άρθρου 86 του Συντάγματος

Τσίπρας: Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα ευδοκιμήσουν – Η κυβέρνηση παρακάμπτει το Σύνταγμα

Αλέξης Τσίπρας για ιδιωτικά πανεπιστήμια: Άλλο ένα σκαλοπάτι στο κατήφορο της συστηματικής απαξίωσης του Συντάγματος

Αλέξης Τσίπρας: Εκλέχθηκε πρόεδρος του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Δυτικά Βαλκάνια

Τσίπρας χωρίς βαρίδια: Γενναία αυτοκριτική, σθεναρή κριτική στο καθεστώς Μητσοτάκη, Έλληνας άρα δυτικός ηγέτης

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr
Διαβάστε ακόμα...
«KONA BLUE»: Το απόρρητο πρόγραμμα των ΗΠΑ για UFO και εξωγήινους
Μετά από περίπου επτά δεκαετίες άκρας μυστικότητας οι ΗΠΑ αποφάσισαν πριν από δύο χρόνια να...