


Η Hermeus*, μια νεοφυής εταιρεία αεροδιαστημικής που επικεντρώνεται σε τεχνολογίες πτήσης υψηλής ταχύτητας, ανακοίνωσε την Τρίτη την επιτυχημένη πρώτη πτήση του μη επανδρωμένου Quarterhorse Mk 1, ενός μη επανδρωμένου πρωτοτύπου που σχεδιάστηκε για να ανοίξει τον δρόμο προς τη λειτουργία υπερηχητικών αεροσκαφών.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το μη επανδρωμένο αεροσκάφος Mk 1 πέρασε από τη σύλληψη της ιδέας στην πτήση σε λίγο περισσότερο από έναν χρόνο – ένας ρυθμός που, όπως τονίζει η Hermeus, υπογραμμίζει τη δέσμευσή της για ταχεία επανάληψη και ανάπτυξη.
«Το Mk 1 επαναπροσδιόρισε τον ρυθμό ανάπτυξης και πτήσης νέων αεροσκαφών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Hermeus, Έι Τζέι Πίπλικα.
«Αποδείξαμε τη βιωσιμότητα της προσέγγισής μας για επαναληπτική ανάπτυξη. Ωστόσο, αυτό είναι μόνο η αρχή».
Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος απογειώθηκε και προσγειώθηκε κατά τη διάρκεια μιας σειράς δοκιμαστικών πτήσεων, με στόχο την επαλήθευση των βασικών επιδόσεων πτήσης ενός μη επανδρωμένου συστήματος υψηλής ταχύτητας.
Η εταιρεία ανέδειξε τη μοναδική πρόκληση της απογείωσης και προσγείωσης για αεροσκάφη σχεδιασμένα για πτήσεις υψηλού Μαχ, επισημαίνοντας ότι αυτή η φάση δοκιμών ήταν κρίσιμη για τη διαμόρφωση μελλοντικών σχεδίων.
Το μη επανδρωμένο Quarterhorse Mk 1 είναι το πρώτο από μια σειρά αναπτυξιακών πρωτοτύπων που προγραμματίζει η Hermeus, στο πλαίσιο της προσέγγισής της που βασίζεται σε «πλούσιο υλικό» — την κατασκευή αεροσκαφών πλήρους κλίμακας σε σύντομο χρονικό διάστημα για την επαλήθευση τεχνολογιών και την ανάπτυξη εσωτερικού μηχανικού ταλέντου.
Η εταιρεία στοχεύει σε ρυθμό «ένα αεροσκάφος ανά έτος» για να επιταχύνει την πρόοδο προς την υπερηχητική ικανότητα.
Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την εκστρατεία πτήσεων επιβεβαίωσαν τις προσδοκίες επιδόσεων σε μια σειρά υποσυστημάτων, όπως η πρόωση, η ισχύς, η θερμική διαχείριση, τα αεροηλεκτρονικά και τα συστήματα ελέγχου.
«Τα δεδομένα πτήσης από το μη επανδρωμένο Mk 1 προσφέρουν σημαντική τεχνική αξία, την οποία ενσωματώνουμε στο επόμενο αεροσκάφος μας», δήλωσε ο συνιδρυτής και πρόεδρος, Σκάιλερ Σούφορντ.
Σε δήλωσή του, ο υποστράτηγος Σκοτ Κέιν, διοικητής του Κέντρου Δοκιμών της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας, ανέφερε:
«Οι συνεργασίες με τη βιομηχανία συνεχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και δοκιμή καινοτόμων και πρωτοποριακών ικανοτήτων για τους μαχητές μας.
»Η προοπτική της τακτικής υπερηχητικής πτήσης αποτελεί μια συναρπαστική ικανότητα για την κοινή ομάδα».
Το επόμενο αεροσκάφος της Hermeus, το Quarterhorse Mk 2, βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή στην Ατλάντα.
Με μέγεθος περίπου όσο ένα F-16, το Mk 2 έχει σχεδιαστεί για να μειώσει τους κινδύνους υπερηχητικής και υψηλού Μαχ πτήσης.
Προγραμματίζεται να πετάξει πριν από το τέλος του έτους, με πιθανές εφαρμογές σε μελλοντικές δοκιμές άμυνας και επιχειρησιακούς ρόλους.