Ισλαμικό ΚράτοςΒόρεια ΜακεδονίαΑλβανίαΤουρκίαΚουρδιστάνΙσραήλΚύπροςΒαλκάνιαΤζιχαντιστές

Το TESS ανακάλυψε στα 60 έτη φωτός έναν πλανήτη που βράζει!

Διαβάστε σχετικά για NASA, Πλανήτες, Τηλεσκόπιο TESS,

Τον πρώτο πλανήτη του ανακάλυψε το διαστημικό τηλεσκόπιο TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), ο νέος «κυνηγός» εξωπλανητών της NASA, που είχε εκτοξευτεί φέτος τον Απρίλιο.

Πρόκειται για μια καυτή υπερ-Γη γύρω από το άστρο Pi Mensae, γνωστό και ως HD 39091, έναν κίτρινο νάνο που μοιάζει με το δικό μας άστρο και βρίσκεται στον αστερισμό της Τράπεζας (Mensa), σε απόσταση σχεδόν 60 ετών φωτός από τον δικό μας πλανήτη.

Στο παρελθόν είχε ανακαλυφθεί ένας αέριος γίγαντας εξωπλανήτης γύρω από το άστρο Pi Mensae, ο Pi Mensae b, ο οποίος είναι περίπου δεκαπλάσιος του Δία.

Ο νέος εξωπλανήτης Pi Mensae c, έχει διάμετρο περίπου διπλάσια της Γης και μάζα σχεδόν πενταπλάσια.

Η πρώτη εκτίμηση για την πυκνότητά του, όπως εξηγεί το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, καθιστά πιθανό ο νέος εξωπλανήτης να είναι ένας υδάτινος κόσμος, με βραχώδη πυρήνα και μεγάλη ατμόσφαιρα, αποτελούμενη κυρίως από υδρογόνο και ήλιο.

Επειδή όμως κινείται 50 φορές κοντύτερα στο μητρικό άστρο του απ’ ό,τι ο Ερμής γύρω από τον Ήλιο, ο Pi Mensae c «ψήνεται» από τη θερμότητα και την ακτινοβολία του άστρου του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Τσέλσι Χουάνγκ του Πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ, θα κάνουν την παρουσίαση της ανακάλυψής τους στο περιοδικό αστροφυσικής «The Astrophysical Journal Letters», ενώ ήδη έκαναν προδημοσίευση στο aRxiv.org.

Το τηλεσκόπιο, που ακολουθεί τα βήματα του τηλεσκοπίου «Κέπλερ» και περιφέρεται σαν δορυφόρος γύρω από τη Γη, έχει αναλάβει την αποστολή να μελετήσει εκατοντάδες χιλιάδες φωτεινά άστρα, που βρίσκονται σχετικά κοντά στον Ήλιο.

Ιαπωνική τέχνη Origami: Από τους Μινωίτες στην Αστυπάλαια και την… ΝASA