


Σε ανάρτηση του στο Facebook, την Τρίτη 27 Μαΐου 2025, ο Χρήστος Σπίρτζης κατήγγειλε την απόφαση της Νέας Δημοκρατίας να μην τον συμπεριλάβει στην πρόταση για τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής διερεύνησης του εγκλήματος των Τεμπών, χαρακτηρίζοντάς την πράξη «πολιτικής δειλίας και ανηθικότητας».
Υποστήριξε ότι η κίνηση αυτή επιβεβαιώνει τις αρχικές του τοποθετήσεις για προσπάθειες συγκάλυψης, συμψηφισμών και αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης, με σκοπό να παραμείνει αναπάντητο το ερώτημα για την καταστροφή στοιχείων από τη σιδηροδρομική τραγωδία.
Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι, εάν ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε το 2023 όπως το 2019, με το ίδιο προσωπικό, συστήματα και συνεργασία, καθώς και την ίδια επιμέλεια στα έργα, η τραγωδία που στοίχισε 57 ζωές δεν θα είχε συμβεί.
Επικαλούμενος το άρθρο 86 παρ. 5 του Συντάγματος, που υπερβαίνει την παραγραφή, ανέφερε ότι έχει ζητήσει δύο φορές τη διερεύνηση πιθανών ευθυνών του, κατηγορώντας την ΝΔ ότι επικαλείται την παρέλευση αποσβεστικής προθεσμίας χωρίς να έχει στοιχειοθετήσει οποιοδήποτε αδίκημα ή να προσκομίσει στοιχεία.
Παράλληλα, ο πρώην υπουργός κατηγόρησε τη ΝΔ ότι αποδίδει σε αυτόν ευθύνες για καθυστερήσεις στη σύμβαση 717/14, την οποία χαρακτήρισε «άθλια» και απόφαση της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ενώ υπογράμμισε ότι η σημερινή κυβέρνηση υλοποίησε μόλις το 5% της σύμβασης σε τέσσερα χρόνια, δεν επιδιόρθωσε την τηλεδιοίκηση της Λάρισας και αγνόησε δικαστικές αποφάσεις και πορίσματα ελεγκτικών φορέων που περιλαμβάνονται στη δικογραφία.
Καταλήγοντας, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι η μη συμπερίληψή του στην προανακριτική επιτροπή αποσκοπεί στο να αποτραπεί η παρουσίαση στοιχείων που θα αποκάλυπταν ευθύνες της κυβέρνησης τόσο για τα αίτια του δυστυχήματος όσο και για τις μετέπειτα ενέργειες.
Δεσμεύτηκε ότι θα συνεχίσει τον αγώνα του για πλήρη διερεύνηση, τονίζοντας ότι «δεν ήμασταν, δεν είμαστε και δεν θα γίνουμε ποτέ ίδιοι».
Η ανάρτηση του Χρ. Σπίρτζη:
«Η μη συμπερίληψή μου στην πρόταση της Ν.Δ. για τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής διερεύνησης για το έγκλημα των Τεμπών, αποτελεί πράξη πολιτικής δειλίας και ανηθικότητας.
»Αποδεικνύει όσα έλεγα από την πρώτη μέρα για την λάσπη, την προσπάθεια συμψηφισμών και διάχυσης ευθυνών, την προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης, τον συντονισμένο επικοινωνιακό χειρισμό, με μοναδικό στόχο να μείνει ως σήμερα αναπάντητο το ερώτημα του λόγου της καταστροφής στοιχείων από την σιδηροδρομική τραγωδία.
»Το βέβαιο είναι ένα: Αν ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε το 2023 όπως το 2019, με το ίδιο προσωπικό, τα ίδια συστήματα, την ίδια συνεργασία με όλους τους ανθρώπους της σιδηροδρομικής οικογένειας και την ίδια επιμέλεια στην πρόοδο των έργων, δεν θα είχαν χαθεί 57 ανθρώπινες ζωές.
»Με την πρόταση τους οι βουλευτές της ΝΔ κρύβονται πίσω από την δήθεν παραγραφή, όταν έχω ζητήσει δύο φορές την διερεύνηση πιθανών ευθυνών μου, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 5 του Συντάγματος, που ξεπερνά την παραγραφή.
»Επικαλούνται την παρέλευση της αποσβεστικής προθεσμίας του όποιου υπουργικού αδικήματος μου, χωρίς να έχουν στοιχειοθετήσει οποιοδήποτε αδίκημα και χωρίς να έχουν οποιοδήποτε έγγραφο ή στοιχείο.
»Αναφέρουν δήθεν ευθύνες μου για καθυστερήσεις της άθλιας σύμβασης της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, 717/14, όταν δεν τολμούν να με συμπεριλάβουν στην προανακριτική, όταν για 4 χρόνια υλοποίησαν το 5% της υπολειπόμενης σύμβασης, όταν δεν επιδιόρθωσαν την τηλεδιοίκηση Λάρισας και όταν κλείνουν επιδεικτικά τα μάτια, όπως και οι Εισαγγελικές αρχές, στις δικαστικές αποφάσεις και στα πορίσματα των αρμόδιων ελεγκτικών φορέων, παρόλο που εμπεριέχονται στην δικογραφία.
»Δεν με συμπεριλαμβάνουν στην πρόταση τους για να μην μιλήσω με στοιχεία, όπως πάντα, στην προανακριτική, για να μην αναδειχθούν οι ευθύνες τους τόσο για τους λόγους που οδήγησαν στο δυστύχημα, όσο και για τα όσα ακολούθησαν.
»Δεν θα σταματήσω να αγωνίζομαι για να διερευνηθούν όλοι και όλα.
»Δεν ήμασταν, δεν είμαστε και δεν θα γίνουμε ποτέ ίδιοι».