ΙράνΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΤεχνητή ΝοημοσύνηΙσλαμικό ΚράτοςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Υεμένη: Πολεμικό «θησαυροφυλάκιο» $900 εκατ. σε κρυπτονομίσματα έχτισαν οι Χούτι

Υεμένη: Πολεμικό «θησαυροφυλάκιο» $900 εκατ. σε κρυπτονομίσματα έχτισαν οι Χούτι
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διεθνή δίκτυα, ιρανικά κεφάλαια, ρωσική εμπλοκή και ψηφιακοί εκβιασμοί στην Ερυθρά Θάλασσα συνθέτουν το παζλ της χρηματοδότησης των drones και των πυραύλων της οργάνωσης.

Μια νέα, αποκαλυπτική έκθεση φέρνει στο φως τη ριζική μετεξέλιξη των ανταρτών Χούτι από μια τοπική παραστρατιωική πολιτοφυλακή σε ένα de facto χρηματοοικονομικό κράτος, το οποίο συντηρεί το οπλοστάσιό του μέσω του blockchain.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η οργάνωση έχει στήσει ένα εξελιγμένο δίκτυο κρυπτονομισμάτων ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων, παρακάμπτοντας πλήρως το διεθνές σύστημα κυρώσεων, προκειμένου να χρηματοδοτεί τις πυραυλικές επιθέσεις κατά του Ισραήλ και το μπαράζ πληγμάτων εναντίον της διεθνούς ναυσιπλοΐας.

Το ψηφιακό κανάλι: USDT και TRON

Η οικονομική αρχιτεκτονική των Χούτι βασίζεται σε έναν εξαιρετικά στοχευμένο συνδυασμό: τη χρήση του σταθερού νομίσματος USDT (Tether) μέσω του δικτύου TRON.

Η επιλογή αυτή παρέχει στην οργάνωση τη σταθερότητα του αμερικανικού δολαρίου, υψηλή ρευστότητα και ελάχιστα έξοδα μεταφοράς, επιτρέποντάς της να κινείται με άνεση σε διεθνή ανταλλακτήρια και μεσίτες, ιδίως σε χώρες με ανύπαρκτο ελεγκτικό πλαίσιο.

Αν και το Γραφείο Ελέγχου Αλλοδαπών Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) των ΗΠΑ επέβαλε κυρώσεις σε οκτώ συγκεκριμένα ψηφιακά πορτοφόλια τον Απρίλιο του 2025 -μέσω των οποίων διακινήθηκαν τα 900 εκατ. δολάρια- η εταιρεία αναλύσεων TRM Labs προειδοποιεί ότι η πραγματική υποδομή των Χούτι εκτείνεται πολύ βαθύτερα.

Οι πηγές των εσόδων: Από την Τεχεράνη στο «χαράτσι» της Ερυθράς

Τα κεφάλαια του δικτύου τροφοδοτούνται από τρεις βασικούς πυλώνες:

Ιρανική χρηματοδότηση: Οι ροές κεφαλαίων συνδέονται απευθείας με τον Σαΐντ αλ-Τζαμάλ, έναν εδρεύοντα στο Ιράν οικονομικό αξιωματούχο των Χούτι, ο οποίος τελεί υπό αμερικανικές κυρώσεις και υποστηρίζεται από τη Δύναμη Κουντς των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης.

Εξόρυξη κρυπτονομισμάτων: Ήδη από το 2017, η οργάνωση εκμεταλλεύεται τον κρατικό πάροχο διαδικτύου της Υεμένης (YemenNet) για την παραγωγή ψηφιακών νομισμάτων.

Ναυτιλιακός εκβιασμός: Έχοντας υπό τον έλεγχό τους τη βορειοδυτική ακτογραμμή της Υεμένης, οι Χούτι επιβάλλουν «τέλη προστασίας» στα εμπορικά πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα.

Το μοντέλο αυτό φαίνεται πως υιοθετείται ευρύτερα από τον λεγόμενο «Άξονα της Αντίστασης», καθώς και το Ιράν πειραματίζεται με παρόμοια ψηφιακά διόδια στα Στενά του Ορμούζ.

Η ρωσική εμπλοκή και το ξέπλυμα στη Νοτιοανατολική Ασία

Η διαδρομή του χρήματος έχει σχεδιαστεί για να τυφλώνει τις διωκτικές Αρχές.

Οι Χούτι χρησιμοποιούν συνεχώς εναλλασσόμενες διευθύνσεις και εξωχρηματιστηριακούς (OTC) μεσίτες για τη μετατροπή των κρυπτονομισμάτων σε μετρητά και εμπορεύματα.

Παράλληλα, η οργάνωση Ανσαρουλάχ (το επίσημο όνομα των Χούτι) εντοπίστηκε να πραγματοποιεί έμμεσες συναλλαγές με τη Huione Pay, μια πλατφόρμα πληρωμών που ανήκει στον εγκληματικό όμιλο Huione Guarantee της Καμπότζης, ο οποίος ειδικεύεται στο ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.

Επιπλέον, η ανάλυση των on-chain δεδομένων αποκαλύπτει στενή οικονομική αλληλεπίδραση με Ρώσους ενδιάμεσους και το ρωσικό ανταλλακτήριο Garantex (επίσης υπό καθεστώς κυρώσεων), αναδεικνύοντας τον ρόλο της Μόσχας ως κρίσιμου οικονομικού και εξοπλιστικού εταίρου των Χούτι.

Το κοινό ταμείο της Μέσης Ανατολής

Η περίπτωση των Χούτι δεν είναι μεμονωμένη, αλλά αποτελεί μέρος μιας ενιαίας οικονομικής γραμμής που συντονίζει το Ιράν.

Οι ίδιοι ψηφιακοί δίαυλοι που χρηματοδοτούν τα drones στην Υεμένη, χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα για τις επιχειρήσεις της Χεζμπολάχ στον Λίβανο και το πρόγραμμα ανοικοδόμησης της Χαμάς στη Γάζα.

Η εκρηκτική άνοδος της χρήσης κρυπτονομισμάτων από οντότητες υπό κυρώσεις επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το 2025 οι παράνομες διευθύνσεις έλαβαν συνολικά 154 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 162% σε σχέση με το προηγούμενο έτος).

Το διπλωματικό κενό

Η Ουάσιγκτον επιχειρεί να απαντήσει μπλοκάροντας ψηφιακά πορτοφόλια, όμως το δίκτυο αναγεννάται ταχύτερα από την επιβολή των κυρώσεων, στρεφόμενο σε αποκεντρωμένες πλατφόρμες και υπηρεσίες χωρίς ταυτοποίηση (no-KYC).

Το πλέον ανησυχητικό στοιχείο, ωστόσο, παραμένει το διπλωματικό τυφλό σημείο: ούτε οι ειρηνευτικές συνομιλίες στην Ελβετία, ούτε τα μνημόνια με το Ιράν, αλλά ούτε και οι διπλωματικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Τραμπ αγγίζουν αυτή την γκρίζα οικονομική ζώνη.

Αν η ψηφιακή αυτή υποδομή δεν στοχοποιηθεί άμεσα, θα συνεχίσει να χρηματοδοτεί τον πόλεμο στην περιοχή, ανεξαρτήτως οποιασδήποτε πολιτικής συμφωνίας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Τεχεράνη: «Διακήρυξη αμερικανικής ήττας» η συμφωνία για τη Μέση Ανατολή

Naval Group: Κρίσιμη χρονιά για το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας το 2026 – Πότε αναμένονται οι επόμενες παραδόσεις φρεγατών

Πούτιν: Έτοιμη για ειρηνευτικές συνομιλίες η Ρωσία, αλλά υπό τους όρους της – «Η Δύση προετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον μας»

Ν. Δένδιας: Αλλάζουν όλα στον τομέα της Άμυνας, για μια πατρίδα ισχυρή και ασφαλή, για μια χώρα ανθεκτική

Ιράν: Συμφωνία με ΗΠΑ για «κόκκινο τηλέφωνο» στα Στενά του Ορμούζ και αποδέσμευση 12 δισ. δολαρίων

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr