Ισλαμικό ΚράτοςΛιβύηΤουρκίαΚουρδιστάνΙσραήλΚύπροςΑλβανίαΚορωνοϊός - Κορονοϊός
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Τι είπε ο Κύπριος πρώην ιδιοκτήτης του «Rhosus» για το μοιραίο φορτίο που ανατίναξε τη Βηρυτό

Τι είπε ο Κύπριος πρώην ιδιοκτήτης του «Rhosus» για το μοιραίο φορτίο που ανατίναξε τη Βηρυτό
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Βηρυτός, Βίντεο, Κύπρος, Λίβανος,

Όλα όσα γνωρίζει για την υπόθεση του μοιραίου εμπορικού πλοίου «Rhosus» που μετέφερε τους 2,700 τόνους νιτρικής αμμωνίας στο λιμάνι της Βηρυτού, οι οποίοι μετατράπηκαν σε φορτίο θανάτου όταν εξερράγησαν μέσα στην αποθήκη όπου φυλάσσονταν, ανέφερε στο alphanews.live o Κύπριος επιχειρηματίας και πρώην ιδιοκτήτης του πλοίου, Χαράλαμπος Μανώλης.

Όπως ανέφερε το πλοίο πωλήθηκε στις 12 Μαΐου 2012 στην εταιρεία «Teto Shipping Ltd», ιδιοκτησίας του Ρώσου επιχειρηματία Igor Grechushkin.

Ο κύριος Μανώλης εξήγησε ότι τα γραφεία της ναυτιλιακής του εταιρείας με τα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας του κυρίου Grechushkin ήταν γειτονικά στην οδό Χριστόδουλου Χατζηπαύλου στη Λεμεσό και ως εκ τούτου, έλαβε πληροφόρηση για τα όσα διαμείφθηκαν στον Λίβανο και οδήγησαν στην κατάσχεση του φορτίου και στη δήμευση του πλοίου.

Το δρομολόγιο του «Rhosus»

Σύμφωνα με τον κύριο Μανώλη το πλοίο φορτώθηκε είτε στη Γεωργία είτε στην Ουκρανία με νιτρική αμμωνία, που χρησιμοποιείται ως λίπασμα σε αγροτικές καλλιέργειες, με προορισμό την Μοζαμβίκη, για λογαριασμό της κυβέρνησης της χώρας.

Καθ’ οδόν, η πλοιοκτήτρια εταιρεία έλαβε αίτημα από ναυτιλιακή επιχείρηση για μεταφορά γεωργικών ελκυστήρων από τον Λίβανο, το οποίο αποδέχτηκε και μάλιστα έλαβε προκαταβολή για το δρομολόγιο.

Ωστόσο, με τον ελλιμενισμό του «Rhosus» στη Βηρυτό κυβερνήτης και πλήρωμα διαπίστωσαν ότι το φορτίο των γεωργικών ελκυστήρων ήταν αδύνατο να χωρέσει στο πλοίο, με βάση συγκεκριμένο εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για την φόρτωση και μεταφορά του, τα λεγόμενα «καππάκια»

H δικαστική περιπέτεια που κατέληξε σε κατάσχεση του φορτίου

Τότε, άρχισαν για την εταιρεία του Ρώσου επιχειρηματία οι περιπέτειες με τις τελωνειακές και δικαστικές Αρχές του Λιβάνου.

Από τη μια η εταιρεία που ζήτησε την μεταφορά των γεωργικών ελκυστήρων απαιτούσε την εξεύρεση άλλου τρόπου μεταφοράς των μηχανημάτων, με το όποιο οικονομικό κόστος για την «Teto Shipping Ltd».

Από την άλλη, τα μέλη του πληρώματος του πλοίου κατήγγειλαν την εταιρεία του Ρώσου επιχειρηματία στις Αρχές της Βηρυτού ότι ήταν απλήρωτοι για μήνες.

Στη μέση, η κυβέρνηση της Μοζαμβίκης που παρήγγειλε το φορτίο της νιτρικής αμμωνίας και προέβαλε αξιώσεις για την περιουσία της.

Αποτέλεσμα, ήταν η απόφαση των δικαστικών Αρχών του Λιβάνου για κατάσχεση και εκφόρτωση των 2,700 τόνων νιτρικής αμμωνίας και η δήμευση του πλοίου, που παραμένει μέχρι σήμερα αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Βηρυτού.

Τόσο το φορτίο, όσο και το πλοίο τέθηκαν υπό την ευθύνη και εποπτεία των Τελωνειακών Αρχών του Λιβάνου.

«Τις πταίει» για την τραγωδία

Ο Κύπριος επιχειρηματίας εντοπίζει ευθύνες για την όποια διαχείριση του φορτίου στις αρμόδιες Τελωνειακές Αρχές του Λιβάνου, καθώς με βάση το διεθνές δίκαιο φορτία που κατάσχονται στα λιμάνια βγαίνουν σε πλειστηριασμό μετά την παρέλευση συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος.

Γνώριζαν επίσης, σύμφωνα με τον κύριο Μανώλη, για την επικινδυνότητα του φορτίου και θα έπρεπε να είχαν λάβει τα κατάλληλα μέτρα.

Την ίδια ώρα, εξέφρασε απορία για τις πληροφορίες αναφορικά με αναζήτηση του κυρίου Grechushkin μετά την φονική έκρηξη, από τις λιβανέζικες και τις κυπριακές Αρχές, αφού τόσο το πλοίο όσο και το φορτίο αποτελούσε κτήμα της Βηρυτού.

Η τελευταία φορά που είδε τον Grechushkin

Ο κύριος Μανώλης υπογράμμισε ότι την τελευταία φορά που είχε επαφή με τον Ρώσο επιχειρηματία ήταν πριν από περίπου δυόμιση χρόνια, οπόταν και μετακόμισε τα γραφεία του από την οδό Χριστόδουλου Χατζηπαύλου.

Ωστόσο, οι πληροφορίες του λένε ότι κυκλοφορούσε στην πόλη της Λεμεσού και ολόκληρη την Κύπρο, χωρίς να κρύβεται από κανέναν.

Έχει ή δεν έχει κυπριακό διαβατήριο;

Σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Εσωτερικών και από έρευνα που έγινε στο Αρχείο Πληθυσμού και Μετανάστευσης, διαπιστώθηκε ότι στον Ρώσο επιχειρηματία δεν παραχωρήθηκε κυπριακό διαβατήριο, μέσω του επενδυτικού προγράμματος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ωστόσο οι Αρχές συνεχίζουν να εξετάζουν το ενδεχόμενο ο κύριος Grechushkin να έχει λάβει κυπριακή υπηκοότητα διά της συμπλήρωσης του απαιτούμενου χρόνου παραμονής στο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναμένονται την Πέμπτη.

Κανένα αίτημα για αναζήτηση του Ρώσου

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κυπριακές Αρχές δεν έχουν λάβει μέχρι στιγμής οποιοδήποτε επίσημο αίτημα από τον Λίβανο για αναζήτηση του Ρώσου επιχειρηματία, ωστόσο αναμένεται να δηλώσουν αυτεπάγγελτα την ετοιμότητα του να συνδράμουν προς την κατεύθυνση διερεύνησης των αιτιών της τραγωδίας.

Δείτε τι μετέδωσε ο κυπριακός τηλεοπτικός σταθμός:

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Η φιλότουρκη Τότσι προκαλεί ξανά: Ελλάδα και Κύπρος έχετε ψευδαισθήσεις – Ξεχάστε τις κυρώσεις στην Τουρκία

Αλέξανδρος Γεννηματάς

ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα στηρίζει τη θέση της Κύπρου για κυρώσεις στην Τουρκία

Αναστασιάδης: Ο Ερντογάν αψηφεί ιστορικές αλήθειες

Αναστασιάδης: Ταραχοποιός η Τουρκία – Οι προκλήσεις της δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητες

Die Zeit: Οι Τούρκοι πιστεύουν ότι οι Έλληνες θέλουν «να αποκόψουν την Τουρκία»

Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr