«Baby Yingliang»: Αυτό είναι ένα εξαιρετικά καλά διατηρημένο έμβρυο δεινοσαύρου

Διαβάστε σχετικά για Δεινόσαυροι, Κίνα,

Eπιστήμονες, ανακάλυψαν ένα εξαιρετικά καλά διατηρημένο έμβρυο δεινοσαύρου, ηλικίας τουλάχιστον 66 εκατομμυρίων ετών, το οποίο ετοιμαζόταν να εκκολαφθεί όπως κάνει ένα πουλί.

Αυτό το απολίθωμα, ωϊραπτορόσαυρου, που ανακαλύφθηκε στο Ganzhou της Κίνας, ονομάστηκε από τους ερευνητές «Baby Yingliang».

«Είναι ένα από τα καλύτερα έμβρυα δεινοσαύρων που έχουν βρεθεί ποτέ», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο, ο Fion Waisum Ma, από το Πανεπιστήμιο του Birmingham, συν-συγγραφέας της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο iScience.

Ο «Baby Yingliang» βρέθηκε με λυγισμένη την πλάτη, με τα πόδια εκατέρωθεν του κεφαλιού του, το οποίο ήταν στραμμένο προς το στομάχι του.

Μια θέση που δεν έχει ξαναδεί στους δεινόσαυρους, αλλά είναι πολύ γνωστή στα πουλιά.

Καθώς οι νεοσσοί ετοιμάζονται να εκκολαφθούν, σταθεροποιούν το κεφάλι τους κάτω από ένα φτερό καθώς τρυπούν το κέλυφος με το ράμφος τους.

Τα έμβρυα που αποτυγχάνουν να εγκατασταθούν σε αυτή τη θέση είναι πιο πιθανό να έχουν αποτυχημένο τοκετό.

«Αυτό δείχνει ότι μια τέτοια συμπεριφορά στα σύγχρονα πτηνά έχει την προέλευσή της στους προγόνους τους δεινόσαυρους», λέει ο Fion Waisum Ma.

Μια εναλλακτική θα μπορούσε να ήταν αυτό που κάνουν οι κροκόδειλοι, οι οποίοι υιοθετούν μια καθιστή στάση, με το κεφάλι να γέρνει μόνο προς το στομάχι.

Οι ωϊραπτορόσαυροι, το όνομα των οποίων σημαίνει «σαύρα που κλέβει αυγά», ήταν φτερωτοί δεινόσαυροι που έζησαν στην Ασία και τη Βόρεια Αμερική κατά την Ύστερη Κρητιδική περίοδο.

Θα μπορούσαν να έχουν διαφορετικά σχήματα ράμφους και διαφορετικές δίαιτες, και το μέγεθός τους μπορεί να κυμαίνεται από αυτό ενός πιθήκου έως αυτό των γιγάντων αρπακτικών μήκους οκτώ μέτρων.

Το «Baby Yingliang» έχει μέγεθος 27 εκατοστά από το κεφάλι μέχρι την ουρά και στηρίζεται σε ένα αυγό μήκους 17 εκατοστών στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Πέτρας Yingliang.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι είναι μεταξύ 72 και 66 εκατομμυρίων ετών και ότι πιθανότατα διατηρήθηκε τόσο καλά ως αποτέλεσμα μιας κατολίσθησης που το έθαψε και το προστάτευσε.

Το «Baby Yingliang» τρέφονταν με φυτά και θα είχε φτάσει τα δύο ή τρία μέτρα σε μήκος αν είχε ωριμάσει.

Αυτό το δείγμα ήταν μέρος μιας ομάδας πολλών απολιθωμένων αυγών που είχαν αγνοηθεί για χρόνια.

Οι ερευνητές υποψιάστηκαν ότι μπορεί να περιείχε έναν δεινόσαυρο, έξυσαν μέρος του κελύφους και βρήκαν το «Baby Yingliang».

Κοινή ναυτική άσκηση Ρωσίας, Ιράν και Κίνας στον βόρειο Ινδικό ωκεανό