Ισλαμικό ΚράτοςΒόρεια ΜακεδονίαΑλβανίαΤουρκίαΚουρδιστάνΙσραήλΚύπροςΒαλκάνιαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Μετά τα drones έρχονται και εμπορικά πλοία χωρίς καπετάνιο!

Μετά τα drones έρχονται και εμπορικά πλοία χωρίς καπετάνιο!
Διαβάστε σχετικά για Ιαπωνία, Ναυτιλία, Πλοία, Ρομπότ,

Μετά τα drones και τα αυτόνομα οχήματα, έρχεται η σειρά των εμπορικών πλοίων να ταξιδεύουν μόνα τους. Οι εφοπλιστικές και οι ναυπηγικές εταιρείες της Ιαπωνίας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φέρουν την τεχνητή νοημοσύνη στην ιαπωνική ναυτιλία, σχεδιάζοντας να κάνουν πραγματικότητα τα αυτόνομα πλοία χωρίς καπετάνιο έως το 2025.

Στόχος τους είναι να αποκτήσουν την τεχνολογική πρωτοκαθεδρία στις θάλασσες του πλανήτη, αξιοποιώντας την ιαπωνική πρωτοπορία στον τομέα των ρομπότ κάθε είδους.

Το μερίδιο της ιαπωνικής ναυτιλίας παγκοσμίως έχει υποχωρήσει σε περίπου 20% και στόχος είναι να αυξηθεί ξανά γύρω στο 30%.
Καθώς η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων πλοίων θα κοστίσει κατ’ ελάχιστον πολλές εκατοντάδες δολάρια, οι εταιρείες Mitsui OSK Lines, Nippon Yusen, Japan Marine United και άλλες αποφάσισαν να μοιρασθούν τις δαπάνες και την τεχνογνωσία, σύμφωνα με το BBC και τη «Γκάρντιαν».

Τα νέα πλοία με τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιούν, μεταξύ άλλων, το «Διαδίκτυο των Πραγμάτων» (τη διασύνδεση των διαφόρων άψυχων αντικειμένων μεταξύ τους μέσω Ίντερνετ) για να συλλέγουν και αναλύουν δεδομένα σχετικά με τον καιρό, τις θαλάσσιες διαδρομές, τα εμπόδια (άλλα πλοία, βράχια κ.α.).

Με αυτό τον τρόπο, τα «έξυπνα» πλοία αναμένεται να χαράζουν μόνα τους τις καλύτερες δυνατές πορείες από άποψη ασφάλειας και εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων, μειώνοντας παράλληλα τα ναυτικά ατυχήματα.

Σε πρώτη φάση, λίγα μέλη του πληρώματος θα παραμείνουν στο αυτόνομο πλοίο για λόγους εποπτείας και συμπληρωματικών εργασιών, αλλά ο τελικός στόχος των Ιαπώνων είναι πλοία χωρίς τον παραμικρό ναυτικό πάνω τους. Αρχικά υπάρχουν σχέδια για να δημιουργηθεί ένας στόλος 250 αυτόνομων πλοίων, με τη βοήθεια της ιαπωνικής κυβέρνησης στο πλαίσιο της νέας εθνικής στρατηγικής της χώρας για ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Νορβηγία, η οποία επίσης εξελίσσει τη δική της τεχνολογία πλοίων χωρίς ανθρώπους, έχοντας κάνει σημαντικές προόδους, καθώς σχεδιάζει να παρουσιάσει ακόμη κι εντός του 2018 ένα αυτόνομο πλήρως ηλεκτροκίνητο εμπορικό πλοίο, που θα κάνει μεταφορές λιπασμάτων ανάμεσα σε τρία λιμάνια της χώρας. Αρχικά το πλοίο θα διαθέτει καπετάνιο και λίγα μέλη πληρώματος, το 2019 δεν θα έχει πλήρωμα αλλά θα ελέγχεται από την ξηρά (remote-controlled), ενώ το 2020 σχεδιάζεται να είναι πλέον ταυτόχρονα μη επανδρωμένο και πλήρως αυτόνομο.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

61χρονος επιστήμονας μετατρέπεται σε ρομπότ για να μην πεθάνει

Κλάπηκε διαμάντι 50 καρατίων -αξίας 1,6 εκ. ευρώ- στην Ιαπωνία

Ιαπωνία: Στους 18 οι νεκροί από το πέρασμα του τυφώνα Χαγκίμπις

Τρόμος στην Ιαπωνία: Φονικό πέρασμα του τυφώνα «Χαγκίμπις»

Πώς κατάφερε μια φοιτήτρια να δώσει λευκή κόλλα και να πάρει άριστα

Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr